728 x 90

معاون وزیر دفاع عربستان: تروریسم حوثی‌ها با جریانی از تسلیحات ساخت رژیم ایران ادامه دارد

فرودگاه ابوظبی
فرودگاه ابوظبی

خالد بن فیصل، معاون وزیر دفاع عربستان روز ۲۷دی گفت: «تروریسم حوثی‌ها با جریانی از تسلیحات ساخت رژیم ایران که از طریق بنادر حدیده و السلیف به آنها تحویل می‌شود ادامه دارد. چیزی که نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و جامعه بین‌المللی باید علیه این‌گونه نقض قوانین بین‌المللی بایستد».

حمله حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی به ابوظبی با پهپادهای انفجاری با محکومیت گسترده بین‌المللی روبه‌رو شد. سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلستان، فرانسه، عربستان، مصر، کویت، بحرین، قطر، اردن، الجزائر، یمن و سازمان همکاری اسلامی این حمله را محکوم کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آمریکا حمله پهپادی روز دوشنبه به ابوظبی را که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را برعهده گرفتند، محکوم کرد و متعهد شد که از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به‌خاطر این «حمله تروریستی» که سه کشته بر جای گذاشت، حسابرسی کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: «حوثی‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند و ما با امارات متحده عربی و شرکای بین‌المللی علیه آنها کار خواهیم کرد. تعهد ما به امنیت امارات تزلزل ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم.

به گزارش تلگرام خبرهای فوری رژیم ۲۸دی، سخنگوی حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی اعلام کرد: با موشکهای ذوالفقار و قدس۲ به امارات حمله کردیم.

معمرالاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن روز ۲۸دی گفت: جامعهٔ جهانی و سازمان ملل متحد باید تروریسم رژیم ایران را متوقف کنند و حوثیهای وابسته به این رژیم را در لیست تروریستی قرار دهند و سران حوثیها را به‌جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه کنند.

عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات در تماسی تلفنی از بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، خواست تا حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی را مجدداً به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac7c090-45c1-4124-aa03-182901755e9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات