728 x 90

معاون وزارت‌خارجه رژیم در کابینه آخوند محمد خاتمی: بازنده اصلی تحولات افغانستان در منطقه، ایران است

محسن امین‌زاده معاون وزارت‌خارجه رژیم در کابینه آخوند محمد خاتمی
محسن امین‌زاده معاون وزارت‌خارجه رژیم در کابینه آخوند محمد خاتمی

محسن امین‌زاده معاون وزارت‌خارجه رژیم در کابینه آخوند محمد خاتمی، که مصاحبه‌اش با تیتر: «بازنده اصلی تحولات افغانستان در منطقه، ایران است»، روز ۱۰شهریور۱۴۰۰ در رسانه‌های حکومتی درج شده است، درباره روابط رژیم آخوندی با طالبان در دوران قبلی حاکمیت این گروه در افغانستان، می‌گوید «ایران هرگز طالبان را به‌رسمیت نشناخت». وی سپس به بحران مربوط به کشته شدن شماری از مأموران رژیم در شهر مزار شریف در آن زمان اشاره کرده و می‌گوید: من در مقاله‌یی تحت عنوان «۷۰ روز بحرانی در دولت اصلاحات» این موضوع را به‌طور کامل تشریح کرده‌ام».

امین‌زاده در مورد تحولات کنونی افغانستان و پیآمد های خروج نیروهای آمریکا از این کشور می‌گوید: «اکنون در افغانستان؛ طالبان، و در منطقه؛ پاکستان، برندگان اصلی شیوه بی‌خردانه خروج نیروهای آمریکا از افغانستان هستند. برندگان بعدی، متحدان پاکستان یعنی عرب‌های خلیج‌فارس هستند. با نگاهی وسیع‌تر حتی اسراییل که در مواجهه راهبردی با ایران است، می‌تواند خود را در زمره پیروزمندان این تحول بداند.

مصاحبه‌گر از امین‌زاده می‌پرسد: «با این تعریف شما ظاهراً ایران را بازنده شیوه بی‌خردانه خروج آمریکا در افغانستان تلقی می‌کنید؟».

معاون سابق وزارت‌خارجه رژیم پاسخ می‌دهد: « بله، به عقیده من بازندگان اصلی این رویداد تلخ در داخل افغانستان، مردم افغانستان هستند و در منطقه بازنده اصلی ایران است». (منبع سایت حکومتی بهار۱۰ شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f132db5-5688-4873-ac38-34d578f7707e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات