728 x 90

معاون دبیرکل ملل متحد در امور سیاسی، خواستار پایبندی کامل رژیم ایران به برجام شد

رزماری دیکارلو معاون دبیرکل ملل متحد
رزماری دیکارلو معاون دبیرکل ملل متحد

رزماری دیکارلو معاون دبیرکل ملل متحد در امور سیاسی در سخنرانی خود در شورای امنیت ۹تیر، پایبندی رژیم ایران در فعالیت‌های هسته‌یی در چارچوب برجام را الزام‌آور دانست.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت اطلاع داد که ایران سانتریفوژهای جدید و پیشرفته‌ای را نصب کرده و فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای تولید فلز اورانیوم را آغاز کرده است.
ایران هم‌چنین اورانیوم را تا ۶۰درصد غنی کرده است و اکنون در مجموع دارای تقریباً ۳۲۴۱ کیلو گرم ذخایر اورانیوم غنی شده است - که در هر دو مورد بیشتر از حد مجاز برجام است.

علاوه بر این، از ۲۳فوریه ۲۰۲۱، (رژیم)ایران تصمیم گرفت اقدامات شفافیت داوطلبانه پیش‌بینی شده در برجام، از جمله پروتکل الحاقی موافقتنامه جامع پادمانی خود را به‌حالت تعلیق درآورد... .
فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمهوری اسلامی ایران، از جمله جمع‌آوری و ذخیره‌سازی بی‌وقفه داده‌ها توسط تجهیزات نظارت و مراقبت، برای کمک به ایجاد اعتماد بین‌المللی در ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران ضروری است.
من از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که بدون تأخیر تفاهم فنی موقت را با آژانس از سر بگیرد، از برداشتن اقدامات بیشتر برای کاهش تعهدات خود خودداری کند و به اجرای کامل برجام بازگردد.
ایران هم‌چنین باید سایر نگرانی‌های مطرح شده توسط شرکت‌کنندگان در برجام و سایر کشورهای عضو در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) را به‌دقت در نظر بگیرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9784fcd9-1f18-4e7f-afb8-0a0321674e5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات