728 x 90

معاهده شرم‌آور بلژیک مسیر را برای تروریسم بیشتر در اروپا هموار می‌کند

بروس مک کلم
بروس مک کلم

بروس مک‌کولم رئیس پیشین بنیاد «خانهٴ آزادی» با درج مطلبی در سایت تاونهال (۱۹تیر ماه) در مورد توافق شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی نوشت: «این هفته پارلمان بلژیک در مورد لایحه‌ای رأی‌گیری می‌کند که راه را برای بازگرداندن یک تروریست ایرانی محکوم و زندانی هموار می‌کند. اسدالله اسدی و سه تن از همدستانش در سال۲۰۱۸ توسط مقامات اروپایی به اتهام تروریسم دستگیر شدند و اکنون در بلژیک در حال گذراندن دوران محکومیت خود از ۱۷ تا ۲۰سال هستند. اکنون آنها منتظرند آزاد شوند و به ایران بازگردند، زیرا برخی در اروپا به‌رغم خطرات تروریسم بیشتر به‌دنبال راه‌هایی برای مماشات و آرام کردن ملاها در تهران هستند.

آنچه مسأله را بدتر می‌کند این است که اسدی یک دیپلمات ارشد رژیم ایران است که شخصاً یک ماده منفجره مرگبار را در کیف دیپلماتیک خود به وین منتقل کرده است. او سپس شخصاً ماده منفجره TAPT را به همدستانش تحویل داد که مأموریت انفجار یک تجمع بزرگ بین‌المللی در نزدیکی پاریس، یعنی اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۱۸، را داشتند که توسط جنبش اصلی اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) سازماندهی شده بود. اگر بمب منفجر می‌شد، تلفات زیادی در میان دهها هزار نفر از مردم شرکت‌کننده در گردهمایی و صدها تن از مقامات بین‌المللی که از ایران آزاد ابراز حمایت می‌کردند، وجود می‌داشت.

رژیم به طرز انزجارآوری از امتیازات دیپلماتیک خود برای توطئه تروریسم در خاک اروپا سوء‌استفاده کرد. اگر این توطئه موفقیت‌آمیز می‌بود، یکی از بدترین فجایع بشردوستانه در خاطرات اخیر اروپا می‌شد.

بروکسل به‌عنوان مقر اتحادیه اروپا، به‌عنوان "پایتخت اروپا" شناخته می‌شود. این کشور وزن سنت‌های افتخارآمیز دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق‌بشر و عدالت اروپا را بر دوش خود حمل می‌کند. این واقعیت که دولت کنونی آن حتی در فکر امضای معاهده‌ای با رژیم قاتل ایران است تا آزادی یک تروریست محکوم را تضمین کند، چیزی کمتر از یک حمایت نیست.

طرف دیگر معاهده پیشنهادی از هر چیزی که اروپا قرار است رد کند، دفاع می‌کند. تهران «پایتخت تروریسم مذهبی» است. این کشور دولت سردمدار حامی تروریسم در جهان است. این کشور بیشترین تعداد اعدامها را نسبت به جمعیت انجام می‌دهد و به‌عنوان یکی از فاحش‌ترین ناقضان حقوق در جهان شناخته می‌شود. رهبران رژیم با پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌یی در منطقه هرج و مرج ایجاد کرده‌اند و جهان را بی‌ثبات کرده‌اند.

این رژیم قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی بی‌شماری را نقض کرده و ناراضیان و مخالفان خارج از کشور را شریرانه هدف قرار داده است. این کشور هم‌چنان از اخاذی و باج‌خواهی استفاده می‌کند تا امتیازاتی را از دولتهای غربی بگیرد که باید در مقابل آن بایستند، نه این‌که در مقابلش سر خم کنند. به مدت دهه‌ها، این دولتها فکر می‌کردند که مماشات با رژیم باعث ایجاد تغییر رفتار از درون می‌شود. اما در واقع، رفتار رژیم هم‌چنان بدتر و خطرناکتر می‌شود...

در نهایت، این معاهده یک سابقه خطرناک ایجاد خواهد کرد. رژیم ایران باج‌گیری و گروگان‌گیری بیشتر را ابزاری مؤثر برای وادار کردن سایر کشورهای اروپایی به پذیرش خواسته‌های خود خواهد دید. امنیت اروپا در چند جبهه مورد تهدید قرار خواهد گرفت و عوامل تروریستی رژیم فعالیت‌های شرورانه خود را در سراسر این قاره گسترش خواهند داد.

با معاهده پیشنهادی بلژیک باید مخالفت کرد و باید شکست بخورد. سایر کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا نباید اجازه دهند که این معامله افتضاح لکه تاریکی بر سنت‌های افتخار آمیز دمکراسی و حقوق‌بشر آنها باقی بگذارد. رژیم استبدادی تهران در عوض باید مجبور شود با عدالت روبه‌رو شود و تروریسم و ​​کشتار جمعی خود را یک بار و برای همیشه متوقف کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d4e55c1-c933-4f1a-a646-3867199c9db7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات