728 x 90

مصر، اردن، بحرین،امارات، فلسطین و پاکستان حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی‌ به عربستان سعودی را محکوم کردند

حمله موشکی به عربستان سعودی توسط حوثی ها
حمله موشکی به عربستان سعودی توسط حوثی ها

مصر، اردن، بحرین، امارات، فلسطین و پاکستان حمله موشکی شبه نظامیان حوثی‌ وابسته به رژیم ایران  به  عربستان سعودی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه مصر   طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دولت و ملت مصر در کنار دولت و ملت  عربستان سعودی برای مقابله با این تعرض‌های ننگین که امنیت و ثبات  عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهد، می‌ایستد و هر اقدامی را که عربستان برای حفاظت از امنیت و سلامت کشور و مردم انجام دهد را تأیید می‌کند. این بیانیه همچنین بر موضع مصر در پشتیبانی از ثبات و حاکمیت کشورهای عربی در مقابله با تلاش‌های خرابکارانه تروریستی، تأکید کرده است. وزارت امور خارجه مصر افزود اقدام‌هایی که امنیت و ثبات  عربستان سعودی و منطقه را هدف قرار می‌دهد، بر عزم کشورهای ائتلاف عربی در مسیر بازگرداندن دولت قانونی به حاکمیت در یمن، می‌افزاید

 دولت فلسطین به ریاست محمود  عباس «تلاش‌های پلید» برای شلیک موشکهای بالستیک به مناطق مسکونی در  عربستان سعودی را محکوم کرد.

در اردن محمد المومنی وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی رسمی دولت در این باره گفت: «اردن در کنار کشور دوست و برادر عربستان سعودی در مقابله با تعرض‌های مکرر شبه‌نظامیان حوثی می‌ایستد.

در پاکستان وزارت امور خارجه  این کشور   طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دولت و ملت پاکستان، پشتیبانی خود را از رهبری، دولت و مردم  عربستان سعودی در برابر هر اقدامی که این کشور و حرمین شریفین را در معرض تهدید قرار می‌دهد، اعلام می‌کند.
در همین راستا، شورای علمای پاکستان به ریاست ظاهر اشرفی، در بیانیه‌یی، حملات موشکی به  عربستان سعودی را محکوم و تأکید کرد که پاکستان یک صدا، در کنار عربستان سعودی در مسیر دفاع از سلامت ارضی و حفاظت از امنیت‌اش، می‌ایستد. 

امارات متحده عربی و بحرین نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌یی این حمله شبه‌نظامیان حوثی به  عربستان را محکوم کردند.
خاطرنشان می‌شود شبه‌نظامیان حوثی شامگاه یکشنبه 7موشک بالستیک به سمت مناطق مختلف  عربستان سعودی شلیک کردند. این موشکها توسط پدافند هوایی  این کشور  رهگیری و منهدم شد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ef438c9-c160-49cf-842e-8317157ede85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات