728 x 90

مصاحبه جولیو ترتزی وزیر خارجه اسبق ایتالیا با العربیه درباره اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

جولیو ترتزی وزیر خارجه اسبق ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر خارجه اسبق ایتالیا

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۳

پرونده اسدالله اسدی نشان داد رژیم ایران مشغول تروریسم دولتی در خاک اروپاست

اتحادیه اروپا باید سیاست خود در قبال ایران را مورد بازنگری قرار دهد و سران رژیم ایران به‌ویژه جواد ظریف را به‌خاطر جنایت تروریستی مورد حسابرسی قرار دهد

به گزارش العربیه روز سه‌شنبه ۱۴بهمن، جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا طی مصاحبه‌یی با العربیه گفت: شواهد بسیاری در محکومیت اسدالله اسدی و اثبات این‌که رهبران رژیم ایران در حال انجام «تروریسم دولتی» در خاک اروپا هستند، وجود دارد. من به‌همراه شماری از شخصیت‌های خارجی که در گردهمایی ویلپنت شرکت کرده بودند، تصمیم گرفتم موضع قاطع علنی در برابر حمله تروریستی که توسط رژیم ایران تنظیم شده بود، اتخاذ کنم. ما توافق کردیم که مؤثرترین اقدام، حضور در دادگاه به‌عنوان شاکی است. این دادخواست در قالب فهرستها و ضمائم متعدد، ارائه شده تا بدون هیچ تردیدی ثابت کند که تصمیم به اجرای حمله تروریستی در بالاترین سطوح در ایران گرفته شده و بنابراین اقدامی در راستای «تروریسم دولتی» است. شواهد انکارناپذیر زیادی طی بیش از دو سال تحقیق به دست آمده است، از جمله شواهدی مبنی بر این‌که اسدی شخصاً بمب را از طریق یک شرکت هواپیمایی تجاری از ایران به اروپا آورده است. اسدی بعد از تحویل دادن بمب به دو عامل این عملیات و آموزش چگونگی استفاده از آن، دستگیر گردید.

جولیو ترتزی افزود: اتحادیه اروپا و همه کشورهای اروپایی باید سیاست خود در قبال ایران را مورد بازبینی قرار دهند. آنها باید از مسئولان رژیم ایران، به‌ویژه جواد ظریف در مورد این جنایت فجیع، بازخواست کنند. همه کشورهای اتحادیه اروپا باید سطح روابط خود با تهران را کاهش داده و سفیران خود را از تهران خارج کنند. اروپا نمی‌تواند با جواد ظریف وارد گفتگو شود در حالی که او از طریق دیپلمات‌های خود در اقدامات تروریستی در خاک اروپا دست دارد.

اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا استفاده رژیم ایران از تروریسم در اروپا و دیگر مناطق را نادیده بگیرند، اشتباهی بزرگ است. برجام مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی نشد بلکه فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران را شتاب بخشید، بنابراین دولت جدید باید رویکرد سختگیرانه‌تری در این زمینه اتخاذ کند و موارد نقض حقوق‌بشر، برنامه موشکی و تروریسم دولتی رژیم ایران را در هر رویکرد جدیدی در قبال ایران، لحاظ کند.

اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران و تمایل آنها برای ایجاد یک تغییر اساسی باشد. در این راستا، من از شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی حمایت می‌کنم زیرا آنها گزینه‌یی دموکراتیک برای رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران ارائه می‌دهند. صلح، امنیت و ثبات به چنین تغییری در ایران نیاز دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b15e2d3-0e8f-4115-b705-4d7b5bb83cc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات