728 x 90

مصاحبه العربیه الحدث با خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در لندن

دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران
دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران

تلویزیون العربیه الحدث روز دوشنبه ۱۶ آبان با خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در لندن درباره حوادث اخیر در ایران مصاحبه‌یی انجام.

 

مجری: همه ناظران بر این عقیده هستند که این تظاهراتی که طی چند روز اخیر شروع شده است از سال۲۰۲۰ بزرگترین تظاهرات بوده است. به‌نظر شما این تظاهرات به کجا می‌انجامد و آیا نگران این هستید که ممکن است مشابه تظاهرات قبلی باشد به این معنی که نیروهای رژیم توانستند آنرا سرکوب کنند؟

 

دولت نوروزی: حتماً شما گستردگی تظاهرات و خشم مردم نسبت به‌قتل دختر جوان ۲۲ساله را شنیدید و دیدید. این تظاهرات فقط در چند شهر کردی متوقف نشد بلکه گسترش پیدا کرد و به شهرهای مهم رسید و همه مناطق کردستان و شهرهای بزرگ دیگری مثل مشهد و اصفهان و رشت و کرمانشاه و ارومیه و شهرهای دیگر را در برگرفت و شاهد خشم مردم به‌خصوص در بین جوانان و زنان نسبت به این جنایت بودیم. اعتراضات مردم تنها به‌خاطر این جنایت نبود بلکه به‌خاطر زنجیره‌ای از بحران‌هایی بود که در ایران وجود دارد و مردم از ۴۰سال سرکوب توسط رژیم آخوندی در ایران به فغان آمده‌اند. مردم شعار سرنگونی رژیم آخوندی و نظام دیکتاتوری می‌دهند و سرکوب را بعید نمی‌دانیم. شعارهایی که جوانان می‌دادند و به‌نظر آنها خامنه‌ای و رئیسی مسئول وضعیت اقتصادی و انسانی در ایران می‌بینند و به‌نظر ما جنبش مقاومت ایران، بر اساس نظرات این جوانان و وضعیتی که از آن رنج می برند مثل بیکاری و به‌دلیل افزایش فقر و هزینه بالای زندگی و دست نیافتن به نیازهای اولیه زندگی به‌طوری‌که مردم دیگر توان تحمل این میزان سرکوب و وحشیگری و کارهای ضدانسانی که توسط رژیم آخوندی به آنها تحمل شده ندارند و می‌دانند که این کارها ربطی به اسلام و هیچ دینی ندارد بلکه به‌عملکرد رژیم آخوندی و به‌ویژه به نیروهای بسیج بر می‌گردد که از اصول اسلامی سو استفاده می‌کنند و از سرکوب به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنند آنها می‌گویند ما اعتراض می‌کنیم و تظاهرات را ادامه می‌دهیم و قیام می‌کنیم چونکه موضوع و خواسته ما عادلانه است

میزان درگیری که بین مردم و نیروهای امنیتی دیدیم ادامه دارد خود اینکار علامت مشخصی می‌دهد که مردم ایران دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند رژیم آخوندی همه ثروتهای ملی را چپاول کرده است و آنرا برای کارهای خشونت و سرکوب و یا تروریزم بکار برده است و یا برای اجرای خواسته‌هایش در منطقه و جنگ‌افروزی استفاده کرده است این وضعیت مردم ایران است و بیش از ۹۵درصد از مردم ایران نقطه‌نظر دیگری به کارهای این رژیم نسبت دارند و این رژیم باید برود.

 

مجری: شما از این صحبت می‌کنید که ۹۵ درصد از مردم نقطه‌نظر مشابهی دارند و ما می‌بینیم که این تظاهرات که از یک منطقه کردی شروع شد چونکه آن دختر کرد بود دارد مناطق مختلف ایران را فرا می‌گیرد و به تهران و بقیه شهرها رسیده است ولی آیا شما نگران نیستید که رژیم با مطرح کردن این‌که این موضوع کردی است و به اختلافات قومیتی کرد با بقیه قومیتها دامن بزند؟

 

دولت نوروزی: خیر همان‌طوریکه قبلاً گفتم اکثریت مردم ایران ناراضی و در حالت انفجار هستند و رژیم آخوندی سیاستی به پیش می‌برد که چهل سال از آن گذشته است. این کارهایی است که رژیم خامنه‌ای و نیروهایش انجام می‌دهند ما فکر می‌کنیم که در مرحله جدیدی هستیم و اکثر مردم در مقابل رژیم قرار دارند و این تظاهرات ادامه خواهد یافت. سال گذشته نیز در شهرهای مختلف ایران تظاهرات گسترش یافته بود و روشنفکران و دانشگاهیان و بازنشستگان و کارگران قیام کردند لذا همه طیفهای جامعه ایران در یک خیزش بزرگ شرکت دارند حتی دانشگاههای بزرگ شاهد اعتراضات دانشجویی بود و می‌گفتند نمی‌توانند جنایتهای این رژیم را تحمل کنند چونکه چیزی بجز ناامیدی و فقر برای آنها نداشته است لذا این تظاهرات ادامه دارد و متوقف نمی‌شود زیرا که ما در مرحله نهایی رژیم آخوندی هستیم ولی نمی‌دانیم که تا کی ادامه خواهد داشت یک روز دو روز یا یک ماه ولی تأکید می‌کنم که مرحله جدیدی از رویارویی بین رژیم و همه مردم ایران شروع شده است و همان‌طوریکه گفتم از نظر ما این بزرگترین تظاهرات طی دو سال گذشته است ولی به این معنی نیست که تظاهراتی قبلاً نبوده است ولی با مرور زمان تقویت خواهد شد و گسترش خواهد یافت عین آتشی که در خار و خاشاک افتاده باشد زیرا که رژیم ایران هیچ راه‌حلی برای این بحرانها ندارد و نمی‌تواند به نیازهای مردم نیز پاسخ بدهد.

 

مجری: خانم نوروزی زمان نداریم بگذارید به موضوع دیگری بپردازیم. درباره استیناف دادگاه بلژیک که قرار بود امروز آنرا بررسی کند طبق این توافق بلژیک با ایران اسدی به ایران برگردانده می‌شود. به‌نظر شما نتیجه استیناف می‌تواند چه چیزی باشد به‌خصوص اگر تحولات اخیر ایران و تظاهرات را در نظر بگیریم؟

 

دولت نوروزی: ‍ فکر می‌کنم که جامعه جهانی و به‌خصوص دولت بلژیک بایستی علایم قوی دریافت کنند که مردم ایران از این رژیم خسته شده و نمی‌خواهد که این رژیم ادامه داشته باشد و این کشور به یک کشور دمکراتیک تبدیل می‌شود این خواسته اصلی ماست و می‌خواهیم که در همه زمینه‌ها کشور را رشد بدهیم و نمی‌خواهیم وارد جنگ و فقر و... بشویم امروز دادگاه اعلام کرد که در جلسه استماع تصمیم‌گیری خواهد کرد و این موضوع را بررسی خواهد کرد. برخی بر این عقیده هستند که این تصمیم‌گیری منصفانه نیست و نقض قوانین ۱۷۸۲سازمان امنیت است و آنها می خواهند بگویند که این توافق نباید درباره جنایت‌کاران تروریستی پیاده شود چرا که رژیم ایران از کشورهای مختلف گروگان می‌گیرد و با ترفند‌هایی به آنها جرم ساختگی نسبت می‌دهد این نوعی از سیاست تروریستی است و بر اساس اصول دمکراسی در بلژیک و بر اساس قانون مبارزه با تروریزم نباید آنرا پذیرفت.

 

همان‌طوریکه می‌دانید اسدی در بلژیک به بیست سال زندان محکوم شد به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در سال۲۰۱۸ و قاضی دادگاه به این پرونده رسیدگی خواهد کرد و آنچه که وکلا ارائه داده‌اند را بررسی خواهند کرد و طی یک ماه تصمیم‌گیری خواهد کرد ولی اعضای مجلس به‌ویژه اپوزیسیون در بلژیک بایستی مطمئن بشوند که این تصمیم‌گیری این توافق را باطل می‌کند زیرا که ایران یکی از کشورهای حامی تروریزم است و از طریق این توافق نباید به رژیم ایران امتیاز داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1cd7c39-e573-4793-9b97-4589f044974e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات