728 x 90

مشرق: گرانی سیمان ۱۰برابر دو سال قبل

گرانی سیمان
گرانی سیمان

روزنامه حکومتی مشرق روز سه‌شنبه ۵مرداد نوشت: قیمت هر پاکت سیمان را به ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان رسانده و حتی برخی سازندگان از نرخ ۱۲۰هزار تومان برای هر پاکت در مناطق جنوبی کشور خبر می‌دهند، یعنی ۱۰برابر قیمت دو سال قبل!

تنها طی یک هفته، از ۲۶تیرماه یک پاکت سیمان ۵۰کیلویی که ۴۴هزار تومان قیمت داشت، ابتدا به ۷۰هزار تومان و بعد تا ۱۲۰هزار تومان افزایش یافت.

میلگرد هم در این بازهٔ زمانی کوتاه یک هفته‌ا‌ی از ۱۴هزار تومان برای هر کیلو به ۲۲هزار تومان افزایش یافت. در حالی‌که این محصول در سال۹۸ هر کیلو ۴۲۰۰تومان بود.

کارگزاران رژیم جهش ناگهانی قیمت سیمان و میلگرد را قطعی برق کارخانه‌ها عنوان می‌کنند.

به گفتهٔ کارشناسان، افزایش چند برابری مصالح ساختمانی باعث افزایش جهش‌وار قیمت مسکن و اجاره‌بها خواهد شد. این در حالیست که هم‌اکنون قیمت مسکن و اجاره‌بها سر به فلک کشیده و کمر مردم را شکسته است. پدیده‌یی که باعث می‌شود بر جمعیت دهها میلیونی حاشیه‌نشین کلان‌شهرها افزوده شود؛ هم‌چنین پدیده‌هایی مانند پشت‌بام خوابی، انبارخوابی و بی‌خانمانی هر چه بیشتر گسترش یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12dca98a-13f2-4276-b3f7-39c9f6302be2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات