728 x 90

مشخص نبودن زمان دور هفتم مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۶تیر پیرامون زمان دور هفتم مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران را به تصمیم‌گیری سران رژیم ایران ارجاع داد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با احتمال برگزاری مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران و دیگر کشورها گفت: من پیشنهاد می‌کنم این سؤال را هم از مقام‌های ایرانی باید پرسید که مشورت‌هایشان در (تهران) پایتخت به کجا رسیده است.

ند پرایس تصریح کرد: مطمئناً، در دنیای دیپلماسی هیچ چیز قطعی نیست، اما ما انتظار داریم که هفتمین دوره مذاکرات در زمان مناسب برگزار شود و تیم ما منتظر آغاز دور بعدی مذاکرات و حضور و مشارکت در آن است. این در حالیست که پس از شش دور مذاکرات در وین هنوز اختلافات بین رژیم ایران و آمریکا هم‌چنان پابرجاست و هنوز تاریخی برای دور بعدی مذاکرات اعلام نکرده‌اند.

از طرفی تصمیم رژیم آخوندی برای تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰درصد واکنش آمریکا و سه کشور اروپایی حاضر در برجام را در پی داشت.
به‌دنبال نقض برجام از سوی رژیم، وزیران خارجه سه کشور بزرگ اروپایی تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰درصد توسط رژیم آخوندی را گامی جدی در نقض برجام دانستند.
وزارت‌خارجه فرانسه بیانیه سه کشور اروپایی را منتشر و اعلام کرد: ما وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان نسبت به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی که تأیید می‌کند رژیم ایران گامهایی در تولید فلز اورانیوم غنی شده برداشته است، ابراز نگرانی شدید می‌کنیم.
این اقدام نقض جدی تعهدات رژیم ایران نسبت به برجام است. رژیم ایران هیچگونه نیاز غیرنظامی به تحقیق و توسعه و تولید فلز اورانیوم، که گام اساسی در تولید سلاح هسته‌یی است، ندارد. رژیم ایران با آخرین اقدامات خود، مذاکرات وین را تهدید می‌کند (سایت وزارت‌خارجه فرانسه - ۱۵تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89230238-cdac-464d-a205-f966467b2a0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات