728 x 90

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به رژیم ایران هشدار داد که دست از مداخله در ونزوئلا بردارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به رژیم ایران هشدار داد که دست از مداخله در ونزوئلا بردارد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید به رژیم ایران هشدار داد که دست از مداخله در ونزوئلا بردارد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، شامگاه جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۹۸، در چند پیام توئیتری نوشت: «اقدام بازیگران خارجی در ونزوئلا، یعنی کوبا، روسیه و ایران، در انهدام دموکراسی و حمایت سرکوب تحمل نخواهد شد؛ این بازیگران زیر نظر هستند.»

و این در حالی است که خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا که از سوی بیش از ۵۰کشور جهان به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور شناخته می‌شود، در اعتراض به بازداشت معاونش، اِدگار زامبرانو، برای روز شنبه فراخوان تظاهرات سراسری داده است.

 

نیروهای وابسته به مادورو دیکتاتور ونزوئلا، ادگار زامبرانو را به اتهام حمایت از گوایدو در کاراکاس دستگیر کردند. زامبرانو، معاون پارلمان ونزوئلا و یکی از متحدان اصلی خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون این کشور است.

ادگار زامبرانو زمانی که ماموران امنیتی قصد دستگیری‌اش را داشتند، از خودرویش خارج نشد، در نتیجه همانطور که داخل اتومبیلش نشسته بود، اتومبیل را یدک کشیده و به زندان بردند.

 اتهام زامبرانو، پشتیبانی از خوان گوایدو و مشارکت در اعتراض خیابانی که مادورو آنرا "کودتای ۳۰ آوریل" می‌نامد اعلام شده است.

خبر دستگیری زامبرانو، روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت بازتابی وسیع در خبرگزاری‌های بین‌المللی داشت. زامبرانو، معاون خوان گوایدو در پارلمان ونزوئلا بود که عمدتا در اختیار نیروهای اپوزیسیون این کشور است.

خوان گوایدو به عنوان رئیس پارلمان ونزوئلا دستگیری معاون خود را توسط نیروهای امنیتی این کشور محکوم کرده است. او گفته است: «ما به مردم ونزوئلا و به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم که رژیم، معاون پارلمانی این کشور را ربوده است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3fc7204-433b-44fc-b381-1f3f4d0603fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات