728 x 90

مسکو به رژیم ایران نسبت به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم هشدار داد

سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه
سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه

بعد از این‌که رژیم ایران تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰درصد را اعلام کرد، مسکو نیز در مقابل رژیم ایران قرار گرفت. این تصمیم هم‌چنین با اعتراض کشورهای غربی و عربستان روبه‌رو شده است.
سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه ۱۷تیر اعلام کرد، در چارچوب وظایفش برای تضمین توافق رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رژیم ایران می‌خواهد که اقدام به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم نکند.


وی که در یک گفتگو با خبرگزاری ریا نووستی شرکت کرده بود تأکید کرد، هر اقدام رژیم ایران در توسعه برنامه هسته‌ای‌اش در صورتی که در چارچوب توافقنامه جامع پادمانی (CSA) با آژانس انرژی اتمی باشد، خطری برای گسترش سلاحهای هسته‌یی ندارد.
معاون وزیر خارجه روسیه در عین‌حال تصریح کرد: مسأله در اینجا اجرای توافق‌نامه مذکور است که از رژیم ایران می‌خواهیم به‌طور کامل به آن عمل کند.
شایان ذکر است که روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز نوشت، رژیم ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده که اکسید اورانیوم تا ۲۰درصد غنی شده را به آزمایشگاهی در یک از تأسیسات خود در اصفهان تحویل داده تا بعداً در آنجا به فلورید اورانیوم و سپس به فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰درصد تبدیل شود.
که این خبر با انتقادات شدید کشورهای غربی و عربستان روبه‌رو شده است (دویچه وله ۱۷تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b76ce5d-47b1-481e-a272-1331202809af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات