728 x 90

مسموم کردن دختران دانش‌آموز از جمله در سقز، سنندج و مراغه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

مسموم کردن دختران دانش‌آموز از جمله در سقز، سنندج و مراغه

تجمعات اعتراضی مردم سقز با شعار مرگ بر خامنه‌ای و تیراندازی نیروهای سرکوبگر

خامنه‌ای به هر جنایتی دست می‌زند تا از قیام جلوگیری کند، در شرایطی که سرکوب زنان را تحت عنوان حجاب تشدید کرده، مسموم کردن دانش‌آموزان دختر را نیز هر روز گسترده‌تر می‌کند.

امروز یکشنبه ۲۰فروردین دانش‌آموزان ۶ مدرسه دخترانه در سقز از جمله مدارس معراج، طالقانی و سمیه را مسموم کردند و دست‌کم ۴۷دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند. حال ۲۰تن از آنها بد گزارش‌شده است.

مردم سقز همراه با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مقابل مدارس دست به تجمع اعتراضی زدند و با روشن کردن آتش در خیابان‌ها، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. یگان ویژه در خیابان‌ها مستقر شده و در محله شهناز تیراندازی کردند.

دانش آموزان مدارس دخترانه جماران در سنندج، عصمت در زرینه (استان کردستان) با گاز سمی مورد حمله قرار گرفتند. در مراغه ۳۰تن از دانش‌آموزان مدرسه قدسیه در روستای ورجوی به‌دنبال مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال معاون درمان وزارت بهداشت وقیحانه گفت: «در کمتر از ۱۰درصد از دانش‌آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته است که سبب بروز علائم تنفسی نظیر سرفه، تنگی نفس و علائم تحریکی شده است. بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش‌آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به‌دلیل فضاسازی رسانه‌یی بود که برخی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلاً به آن اهمیت نمی‌دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می‌شوند»...

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ (۹ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d328da4-fe52-4d62-952f-446ea9d34ada"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات