728 x 90

مرگ با کرونا در کل خاورمیانه معادل مرگ با کرونا در کشور ایران است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

در حالی‌که ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه پزشکی موسوم به بهشتی روز گذشته گفت: «روش و اقداماتی که انجام می‌دهیم، اصلاً درست نیست. در این شرایط ممکن است مرگ‌ها چهار رقمی هم بشود»، رژیم آخوندی برای بازگشایی مدارس در بحبوحهٔ پیک پنجم و امکان پیک ششم از اول پاییز زمینه‌سازی می‌کند.

روزنامه حکومتی همدلی ۷شهریور به‌نقل از محبوب‌فر کارشناس رژیم نوشته است: اعلام بازگشایی مدارس همزمان با روند صعودی بیماری کرونا در کشور موجی از نگرانی‌ها در جامعه را پدید آورده است.

محبوب‌فر در ادامه نوشته است: «آمار رسمی منتشر شده در خصوص بیماری کرونا در ایران چون محرمانه و دور از دسترس حتی مراجع سلامت کشور است تنها نوک کوه یخ را نشان می‌دهد و بر اساس دو منبع و مرجع رسمی و تأیید شده اپیدمیولوژی از داخل خود دانشگاه علوم پزشکی تهران، آمار واقعی بیماری کرونا در کشور بین چندین برابر آمار موجود است».

محبوب‌فر در مطلب خود نوشت: مرگ با کرونا در کل خاورمیانه معادل مرگ با کرونا در کشور ایران است. ویروس لامبدا نیز اکنون پشت دروازه‌های ایران است و تا یکی دو هفته آینده در آستانه ورود به فصل پاییز، به ایران وارد خواهد شد و پیک ششم بیماری در این کشور را رقم خواهد زد. ..مرگ‌های کرونایی ۴ رقمی در پیش است و در این شرایط فوق بحرانی نیز وعده بازگشایی مدارس نه‌تنها بازی با جان دانش‌آموزان و هرج و مرج آموزشی را باعث می‌شود، بلکه تبعات امنیتی و اجتماعی می‌تواند برای کشور به بار آورد.

در بخشهای دیگری از این مطلب در واکنش به حرفهای رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با نگرانی از بازگشایی مدارس آمده است: رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی‌که کارشناسان و متخصصان مستقل و غیردولتی حوزه سلامت و اپیدمیولوژی، برخی اظهارات درباره کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونا در کشور را قویاً رد و تکذیب می‌کنند، اظهار داشته است از اول آبان ماه همه مدارس و از اول مهر ماه ٣٠ تا ۴٠درصد مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

علیرضا رئیسی هم‌چنین درباره تأمین واکسن دانش‌آموزان مدعی شده که «موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان نباید اصل قرار گیرد. اگر بخواهیم واکسن به دانش‌آموزان تزریق کنیم واکسیناسیون صرفاً برای دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای صورت خواهد گرفت.

بستری چهار هزار کودک و نوزاد مشکوک به کرونا در کرمانشاه فقط طی یک ماه یا جانباختن ۵۲کودک در اثر ابتلا به کرونا تنها طی یک سال‌ونیم گذشته و ابتلای هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری در استان اصفهان اعتبار سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا را مورد تردید جدی قرار داده است.

در خصوص ویروس جهش‌یافته دلتا و لامبدا می‌توان این ادعا را مطرح نمود که به جهت کمبود واکسن و سرعت کند واکسیناسیون و واکسیناسیون قطره چکانی در ایران و هم‌چنین زیر سؤال قرار گرفتن اعتبار واکسنهای تزریقی به جهت اهدایی و صدقه‌ای بودن آنها یا تأمین واکسن از منابع نامشخص و نامعلوم و ممانعت وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه از انتشار جزئیات قراردادهای خرید واکسن، ایران بهشت و کانون جهش‌های ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه و جهان محسوب می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d00e4932-1698-4833-a2d7-43aae48dfb5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات