728 x 90

مرکز مقاومت ملی اوکراین: رژیم ایران قصد دارد در بلاروس کارگاه‌های ساخت پهپاد راه‌اندازی کند

پهپادهای ساخت رژیم ایران - عکس از آرشیو
پهپادهای ساخت رژیم ایران - عکس از آرشیو

مرکز مقاومت ملی اوکراین چهارشنبه ۲۰فروردین اعلام کرد یک هیأت ایرانی از سوی رژیم ایران در سفر به بلاروس در حال بررسی تغییر کاربری کارخانه‌های محلی برای ساخت پهپاد با هدف ارسال به روسیه است زیرا حمل و نقل آن از بلاروس به روسیه ساده‌تر خواهد بود.
اطلاعات مرکز مقاومت ملی اوکراین اظهار داشت گروهی از مهندسان رژیم ایران در حال بررسی تبدیل کارخانه Gomel به تولید پهپادهای شاهد هستند.
بر اساس این گزارش این سفر توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه سازماندهی شده است. این مرکز هم‌چنین اعلام کرد که روسیه برای انتقال پهپادهای انتحاری ایرانی با مشکلات لجستیکی مواجه است اما تولید آن در کشور همسایه بلاروس باعث حمل و نقل آسان‌تر این پهپادها خواهد شد.
این در حالیست که در ماه‌های اخیر گزارشهای متعددی در رابطه با فروش پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده است که اعتراض اوکراین و متحدان غربی این کشور را به همراه داشته است.

 

طرح دو حزبی تحریم برنامه موشکی و پهپادی رژیم آخوندی

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا و شماری از نمایندگان از هر دو حزب اصلی آمریکا روز ۱۹اردیبهشت طرحی دوحزبی را برای تحریم طیف گسترده‌یی از فعالیت‌های موشکی و پهپادی رژیم ایران ارائه کردند. هدف اصلی این طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه فعالیت‌های مخرب موشکی و پهپادی رژیم ایران است.

بر اساس این طرح، اموال اشخاصی که در تامین، فروش، انتقال یا پشتیبانی از موشکها و پهپادهای رژیم ایران نقش داشته باشد توقیف و از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری خواهد شد.

در این طرح، هم‌چنین دولت آمریکا ملزم شده تا گزارشی از جزئیات فعالیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی را به کنگره این کشور ارائه کند.

 

سی.ان.ان: پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوری‌های غربی سرقت شده استفاده می‌کنند

به گزارش سی.ان.ان که روز جمعه ۸اردیبهشت منتشر شده است پهپادهای ایرانی در اوکراین از فناوری‌های غربی سرقت شده استفاده می‌کنند.

بر اساس تحقیقات جدید سازمان تحقیقات تسلیحات جنگی Conflict Armament Research نشان می‌دهد که پهپادهای شاهد-۱۳۶ فروخته شده توسط ایران به روسیه از موتوری مبتنی بر فناوری آلمانی برخوردار هستند که تقریباً ۲۰سال پیش به‌طور غیرقانونی توسط ایران به دست آمده است.

این پهپادها توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شوند. این نتایج بر توانایی ایران برای تقلید و ظرافت فناوری نظامی که به‌طور غیرقانونی به دست آورده است، تأکید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a0dd561-8088-4d55-83e5-c41306ff6f76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات