728 x 90

مرز «آزاد اندیشی» به روایت امام جمعه خامنه‌ای در ایلام

کریمی تبار امام جمعه خامنه‌ای در ایلام
کریمی تبار امام جمعه خامنه‌ای در ایلام

مرز «آزاد اندیشی» به روایت امام جمعه خامنه‌ای در ایلام:

اگر چنان‌چه استاد یا دانشجویی فراتر از عرصه آزاداندیشی

با مجاهدین همکاری کند، وارد براندازی نظام بشود

دستگاه قضایی وظیفه دارد با مجرم بر اساس قانون برخورد کند

 

‌کریمی تبار امام جمعه خامنه‌ای در ایلام -۱۶ شهریور ۱۴۰۳:

نکته دیگری که قابل عرض هست رئیس‌جمهور محترم‌مان در تکریم و معارفه وزیر علوم و تحقیقات فرمودند که دانشجو حرف دارد و اعتراض می‌کند، من باید جوابش را بدهم یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم یا نه اشتباه می‌کند باید هدایتش کنم. این‌که ایشون به‌عنوان یک دانشگاهی دارد از دانشجو و استاد حمایت می‌کند قابل تحسین است.

اما سخن را با این کلی گفتن و عمل کرد دانشگاهها را زیر سؤال بردن یک مقداری جای تأمل دارد.

مقام معظم رهبری دستور مطالبه‌گری دادند و دانشجویان باید پیشگام در این عرصه باشند این فضا فضایی است که باید مورد تشویق قرار بگیرد، حالا هر چند دانشجو برخلاف خواسته برخی‌ها نظر خودشو بیان کند، اما جای آزاداندیشی دانشگاه است ولو اعتراضی هم داشته باشد، در آنجا باید بیان شود و استاد و دانشجو و دانشگاه باید مورد حمایت همه قرار بگیرند. اما اگر چنان‌چه استاد یا دانشجویی فراتر از عرصه آزاداندیشی و دانشگاه وارد اقدامی شد که در مسیر ضد انقلاب قرار بگیرد، با گروه‌های منافقین همکاری کند، وارد براندازی نظام بشه، به آتش بکشد پلیس را، مورد تهاجم قرار بدهد، طبیعتاً این دو نحوه رفتار متفاوت است، آنجایی که جرمی اتفاق می‌افتد دستگاه قضایی وظیفه دارد با مجرم بر اساس قانون برخورد کند.

برخی‌ها پیدا می‌شود که مثل اقشار دیگه حریم قانون را مراعات نمی‌کنند و قانون‌شکن هستند. اینجا اگر چنان‌چه دستور داده شود نسبت به آنها اعمال قانون نشود این دستور فراقانونی خلاف قانون است و طبیعتاً رئیس‌جمهور محترم که حافظ قانون اساسی است چنین دستوری نمی‌دهد.

(تلویزیون ایلام رژیم ۱۶شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a3c44ee-d3f6-4bf6-8a3c-3b52c50dcb29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات