728 x 90

مذاکرات هسته‌ای ایران بر سر خواسته‌های حل‌نشده روسیه دچار مشکل شد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

رویترز در گزارشی نوشت : دیپلماتها گفتند طرف‌هایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌یی ایران را احیا کنند، روز چهارشنبه تلاش کردند خواسته‌های آخرین لحظه روسیه که مذاکرات را تهدید می‌کند، حل و فصل کنند، در حالی‌که به‌نظر می‌رسد ایالات متحده تمایلی به تعامل با روسیه در این زمینه ندارد.

رویترز روز چهارشنبه ۱۸ اسفند در گزارش خود به نقل از دیپلمات های اروپائی افزود: روسیه خواستار تضمینهای گسترده برای تجارت بین مسکو و تهران است، خواسته‌هایی که غیرقابل قبول تلقی می‌شوند، دو دیپلمات غربی گفتند که هنوز مشخص نیست ماهیت دقیق خواسته‌های مسکو چیست».

درست زمانی که مسائل نهایی در حال حل شدن بود، روسیه با درخواست ضمانت‌های کتبی از ایالات متحده مبنی بر اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین بر تجارت این کشور با ایران تأثیری نخواهد گذاشت، مانع جدیدی را مطرح کرد.

اولیانوف گفت: ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید به صراحت اعلام کنند که نه تحریم های کنونی و نه در آینده نمی تواند به اجرای پروژه های هسته ای در ایران و همچنین روابط تجاری و اقتصادی این کشور ضربه بزند.

وی گفت: ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید به صراحت اعلام کنند که نه تحریم های کنونی و نه در آینده نمی تواند به اجرای پروژه های هسته ای در ایران و همچنین روابط تجاری و اقتصادی این کشور ضربه بزند.

ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز سه‌شنبه روسیه را متهم کرد که به دنبال کسب منافع بیشتر از مشارکت خود در تلاش برای بازگرداندن توافق هسته‌ای است، اما او گفت واشنگتن بازی «بیایید معامله کنیم» را بازی نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/226fb95e-70cd-44eb-bfd7-bb8ff4f4bd93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات