728 x 90

مذاکرات برجام در وین؛ هیئتها به پایتخت‌هایشان باز می‌گردند

وین - گرند هتل محل نشست کمیته برجام
وین - گرند هتل محل نشست کمیته برجام

دور تازه مذاکرات در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد، مذاکراتی که گفته می‌شود وارد مراحل جدی‌تر شده و طرفین وارد نگارش متن شده‌اند.

به گزارش یورونیوز ۳۱فروردین این نشست از ساعت۱۴ به وقت وین آغاز شد در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود نشست در ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

طرفین پس از ساعاتی، اعلام کردند که این دور از گفتگوها به پایان رسیده و هیئتها برای مشورت به پایتخت‌های خود باز می‌گردند. قرار است دور جدید مذاکرات هفته آینده بار دیگر در پایتخت اتریش پی گرفته شود.

این جلسه بعد از برگزاری چندین دور مذاکرات کارشناسی و نشست‌های مشترک موازی دو کارگروه برگزار شد. طرفین پیش‌تر توافق کرده بودند که دو کارگروه در زمینه رفع تحریم‌ها و هم‌چنین بازگشت رژیم ایران به تعهدات هسته‌یی وظایف دو طرف را فهرست کند تا مذاکرات به‌صورت مشخص‌تر بر سر بازگشت به تعهدات برجامی صورت پذیرد.

در نشست امروز طرفین توافق کردند علاوه بر دو کارگروه مذکور، یک گروه کارشناسی سومی نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن اقدامات دو طرف ایجاد شود.

مقام‌های آمریکایی گفتند اصرار رژیم ایران برای عدم انجام مذاکرات دوجانبه یا چند جانبه باعث شده کار با دشواری و پیچیدگی بیشتری پیش رود.

از سوی دیگر در مذاکراتی هماهنگ، گفتگوهای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص دو مکانی که بازرسان آژانس در تأسیسات اتمی ایران ذراتی از اورانیوم پیدا کرده‌اند آغاز شده است. این گفتگوها در شهر وین و در یک هتل دیگر و متفاوت از محل برگزاری مذاکرات برجامی در حال برگزاری است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید در دو مکان که پیش‌تر از سوی ایران به‌عنوان تأسیسات اتمی معرفی نشده ذراتی از اورانیوم یافت شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/940d7f2f-bef0-4afa-9aa0-abc253751d60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات