728 x 90

مدیریت بحران کرونا در ۹۸کشور، "نیوزیلند اول"، "رژیم ایران ۹۵"

کرونا در جهان
کرونا در جهان

بنا بر یافته‌های یک مؤسسه تحقیقاتی استرالیا ، نیوزیلند، ویتنام و تایوان بهترین مدیریت را در بحران کرونا داشته‌اند. در این جدول ۹۸کشور مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. در این لیست رژیم ایران در ردیف ۹۵ قرار گرفته است.

در این تحقیقات ارقام و تمهیدات هر کشور طی ۳۶هفته پس از آن‌که صدمین مورد ابتلا در آنها تشخیص داده شده، مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیقات شمار مبتلایان، تعداد مرگ و میرها و تعداد افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، بررسی شده است. (دویچه وله ۹بهمن)

در حالی‌که به‌گفتة کارشناسان رژیم واکسن روسی هیچ تأیید جهانی ندارد، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی رژیم آخوندی روز ۹بهمن از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک روسی در ایران خبر داد.

وی گفت: در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک در ایران صادر شده است.

مینو محرز عضو ستاد حکومتی کرونا واکسن روسی را رد کرد و گفت: «تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. در حال حاضر به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم، زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد. از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد».

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «شهرک‌هایی مانند اکباتان، محلاتی یا شهرک غرب به اندازه چندین شهرستان جمعیت دارند، تهران را نمی‌توان با ساز و کارهای معمول اداره کرد. اگر آتش به دامن تهران افتاد، خاموش کردن آن بسیار سخت است. در اسلامشهر، شهر قدس، ملارد و شهریار با جمعیت چند میلیونی، هیچ تخت بیمارستانی وجود نداشت. با توجه به گستردگی اقلیم و تنوع ژنتیکی در ایران، نباید منتظر ورود ویروس جهش‌یافته باشیم، بلکه ممکن است در کشور شاهد جهش ویروس باشیم، همین الآن با توجه به رفت و آمد مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹بهمن).

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز پنجشنبه ۹بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d61c14a8-63f8-47c4-bcc7-79d45730b012"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات