728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • نمکی: ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد. اگر آتش به تهران افتاد، خاموش کردن آن بسیار سخت است. در اسلامشهر، شهر قدس، ملارد و شهریار با جمعیت چند میلیونی، هیچ تخت بیمارستانی وجود نداشت.
  • محرز: به هیچ عنوان از انتخاب واکسن روسی راضی نیستم. من به‌عنوان یک عضو کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد.
  • دانشگاه پزشکی مازندران و بابل: ۱۳۰۶بیمار کرونایی بستری، ۲۹۷نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار جان خود را از دست داده‌اند
  • دانشگاه پزشکی سبز وار: سه هفته گذشته آمار مبتلایان و بستریها افزایش یافته و زنگ خطر چهارمین موج شنیده می‌شود.
  • دانشگاه  پزشکی مشهد: از سوم بهمنماه شمار بستریها جهشی معنادار داشته است. اینتغییر درICU هم نمایان است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۹بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۹۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۷۶۴۳نفر، در اصفهان به ۱۳۱۷۵نفر، در بوشهر به ۲۰۸۹نفر، در تهران به ۵۰۳۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۰۵۵نفر، در خوزستان به ۱۰۳۵۵نفر، در فارس به ۶۲۹۲نفر، در قزوین به ۲۲۱۴نفر، در کردستان به ۳۵۶۱نفر، در گلستان به ۵۲۹۰نفر، در لرستان به ۸۴۰۳نفر، در مازندران به ۸۴۳۲نفر، در هرمزگان به ۲۱۷۵نفر، در همدان به ۴۸۸۸نفر و در یزد به ۳۸۱۷نفر رسیده است.

پس از این‌که ظریف از خرید واکسن روسی خبر داد، محرز عضو علمی ستاد کرونا گفت: «واردات واکسن روسی توسط دولت از شانس بد مردم است. به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به‌عنوان یک عضو کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد. واکسنی استاندارد است که مورد تأیید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد (جهان صنعت ۹بهمن). وی هم‌چنین از افزایش مبتلایان خبر داد و گفت شمار بستریها در ICU و مرگ و میر هم زیاد خواهد شد (جوان ارگان سپاه پاسداران ۹بهمن).

در تهران، نمکی، وزیر بهداشت گفت: «شهرک‌هایی مانند اکباتان، محلاتی یا شهرک غرب به اندازه چندین شهرستان جمعیت دارند، تهران را نمی‌توان با ساز و کارهای معمول اداره کرد. اگر آتش به دامن تهران افتاد، خاموش کردن آن بسیار سخت است. در اسلامشهر، شهر قدس، ملارد و شهریار با جمعیت چند میلیونی، هیچ تخت بیمارستانی وجود نداشت. با توجه به گستردگی اقلیم و تنوع ژنتیکی در ایران، نباید منتظر ورود ویروس جهش‌یافته باشیم بلکه ممکن است در کشور شاهد جهش ویروس باشیم همین الآن با توجه به رفت و آمد مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹بهمن).

در مازندران، رؤسای دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ساعت گذشته «۱۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده و در حال حاضر ۱۳۰۶بیمار کرونایی بستری که ۲۹۷نفر در ICU قرار دارند» (جوان ارگان س‍پاه پاسداران).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند فوت بر اثر کرونا هم‌چنان ادامه داشته و کل فوتیها به ۳۵۰۳نفر رسیده است. در حال حاضر ۳۳۱نفر بستری هستند که ۱۱۰نفر آنها در ICU و ۳۰نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند» (ایرنا ۹بهمن).

در خراسان رضوی، بر اساس آمار دانشگاه پزشکی مشهد: «از سوم بهمن شمار بستریها جهشی معنادار داشته است. این تغییر وضعیت در بستریهای ICU نیز نمایان است» (شهرآرا نیوز ۹بهمن). معاون دانشگاه پزشکی سبز وار گفت: «طی سه هفته آمار مبتلایان و بستریها نسبت به اوایل دی افزایش یافته و زنگ خطر موج چهارم کرونا شنیده می‌شود» (ایرنا ۹بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹بهمن۱۳۹۹ (۲۸ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32e91e92-fd84-4736-be2b-91366dbc21db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات