728 x 90

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: نظارت بر برنامه اتمی ایران مانند پرواز در ابرهای فشرده است

رافائل گروسی
رافائل گروسی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: تلاش برای نظارت بر برنامه هسته‌یی ایران مانند پرواز در میان ابرهای متراکم است و این وضعیت نمی‌تواند برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.

مدیرکل آژانس روز سه‌شنبه ۱۱آبان گفته است ما انگار که در میان ابرها در پرواز هستیم: «این پرواز را فعلاً ادامه می‌دهیم اما نه برای مدت طولانی».

گروسی گفت: این موضوع به هر ترتیبی باید حل شود، وگرنه وارد قلمرویی نامشخص خواهیم شد که امیدوارم چنین وضعیتی پیش نیاید.

 

واشنگتن تایمز روز ۱۱آبان نوشت: مقامات ارشد دولت بایدن هشدار دادند که برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران در حال تبدیل‌شدن به‌یک مشکل است و آمریکا همراه با متحدانش زمان محدودی برای دستیابی به‌یک توافق با (حکومت) تهران قبل از این‌که مواد کافی برای یک بمب ذخیره‌سازی کند دارند.

مقامات اذعان می‌کنند زمان کمی باقی مانده است. هشدار قاطع بلینکن بر خطرات بزرگی که غرب با آن روبه‌رو است تأکید دارد؛ زیرا رژیم (حاکم بر) تهران هشدارهای واشنگتن را نادیده می‌گیرد...

با چنین پیش زمینه تلخی، آقای بلینکن گفت، آمریکا و هم‌پیمانان آن در حال بررسی گزینه‌های خود، احتمالاً شامل اقدام نظامی، در صورت ناموفق‌بودن دیپلماسی و رسیدن برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران به مرحله خطرناک‌تری، هستند... بلینکن گفت همه گزینه‌ها روی میز است.

 

سناتور جمهوریخواه تد کروز روز ۹آبان در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی و آمریکا در مورد برجام و تعهد جو بایدن مبنی بر اینکه آمریکا خواستار پایبندی کامل به برجام است در توییتی نوشت: «جو بایدن از هیچ اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی برخوردار نیست. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود، چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- ۱۰۰٪ تضمین دارد که هر رئیس‌جمهور جمهوریخواهی در آینده آن را پاره خواهد کرد.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e1731b5-5b9e-495c-b911-a5a66dc2159b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات