728 x 90

مدیر سازمان اطلاعات بریتانیا: ایران قصد ربودن و ترور ۱۰شهروند و فرد مقیم در بریتانیا را داشت

کن مک کالوم، مدیر کل سرویس امنیتی بریتانیا
کن مک کالوم، مدیر کل سرویس امنیتی بریتانیا

لندن، (رویترز) - مدیر سازمان اطلاعات انگلیس روز چهارشنبه ۲۵آبان گفت سرویس‌های اطلاعاتی ایران دست‌کم ۱۰بار برای ربودن یا حتی کشتن اتباع یا افراد انگلیسی مستقر در بریتانیا که از سوی تهران به‌عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند، تلاش کرده‌اند.

کن مک کالوم، مدیر کل سرویس امنیتی موسوم به MI۵، گفت در حالی که تهران در داخل کشور از خشونت برای ساکت کردن منتقدان استفاده می‌کند، «سرویس‌های اطلاعاتی تهاجمی» آن نیز مستقیماً تهدیدی را علیه بریتانیا مطرح می‌کنند.

مک کالوم در سخنرانی خود در مقر MI۵ گفت: «در شدیدترین حالت، این شامل جاه‌طلبی برای ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در بریتانیا است که به‌عنوان دشمنان رژیم تلقی می‌شوند. ما فقط از ژانویه حداقل ده مورد از این تهدیدات بالقوه را دیده‌ایم».

سخنان مدیر سازمان اطلاعات بریتانیا بازتابی از اظهارات مشابه اوایل روز چهارشنبه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه است مبنی بر این‌که ایران با بازداشت شهروندانش به‌طور فزاینده‌یی نسبت به فرانسه تهاجمی می‌کند.

ایران به نوبه خود، دشمنان غربی را به دامن‌زدن به اعتراضات سراسری که پس از کشته شدن مهسا امینی زن ایرانی در ۱۶سپتامبر در بازداشت پلیس اخلاق برانگیخته شد، متهم کرده است.

مک کالوم گفت: موج کنونی اعتراضات در ایران سؤالاتی اساسی از رژیم توتالیتر می‌پرسد. این می‌تواند نشان‌دهنده تغییر عمیق باشد، اما مسیر نامشخص است. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a05cbdeb-571a-4037-ade3-ba7647f60f12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات