728 x 90

مدیر انستیتو هادسون:‌ رژیم ایران به‌زودی خواهد فهمید که صادراتش بسیار افت خواهد کرد

تحریمهای آمریکا ضربه جدی به صادرات نفت رژیم ایران
تحریمهای آمریکا ضربه جدی به صادرات نفت رژیم ایران

ریچارد وایتز مدیر مرکز تحلیل سیاسی نظامی در انستیتو هادسون در مصاحبه به اسکای نیوز درباره تحریم نفتی رژیم ایران گفت:‌ استراتژی ایالات متحده وبا حمایت هم‌پیمانانمان در خلیج واقعاً خیلی برای ایران سخت خواهد بود تا بتواند اقدام به واردات در قبال صادرات نفتی نماید به‌ویژه که برای اهداف بدی هم اینکار را می‌کند بنابراین باید گفت که این گزارش بما می‌گوید که وزارت دارایی آمریکا به یکسری کشورها توصیه کرده که هیچگونه بیمه خدماتی به نفتکش‌ها داده نشود و نفت هم از ایران خریداری نشود و هیج نفتکشی هم برای رژیم ایران ساخته نشود وبا توجه به کم شدن تعداد نفتکش هایش اساساً برایش خیلی مشکل ساز خواهد بود که بتواند به صدور نفت ادامه دهد.

 

اسکای نیوز در گزارشی از وضعیت تحریم‌ها و چالشهایی که رژیم ایران برای انتقال و صادرات نفت مواجه است گفت: تهران در برابر یک معضل جدید در مواجهه با تحریم‌های آمریکایی قرار دارد این بار این تحریم‌ها و مجازاتها رژیم ایران را در برابر معضلات شدید تر جدیدی در یکی از مهمترین قسمتهای حیاتی قرار داده وبا خطر مواجه نموده است. نفتکشهای رژیم با چالشهای متعددی روبه‌روست که صادرات نفت را که ۷۰٪ صادرات ایران را تشکیل می‌دهد از یک طرف تهدید می‌کند.واز طرف دیگر گزینه‌های تهران را در رابطه با تعمیر ناوگان مستهلک اش به‌خاطر ممنوعیت فروشندگان محتمل از این‌که آنها را مشمول مجازاتهای آمریکا قرار گیرند در مضیقه قرار می‌دهد. و این یک امر واضحی است که از وقتی گفتگوها بین ایران و کره جنوبی برای خرید ۱۰ناوگان جدید از شروع اجرای آن مجازات ها متوقف شد.از طرف دیگر تهران با مشکل دیگری هم مواجه است و آن از دور خارج کردن تعدادی از نفتکشهای رژیم از لیست کشورهای مشخص است به‌عنوان مثال ۲۱نفتکش ایران از لیست مجاز خارج شده و بایستی برای رفع این ممنوعیت مالیاتهای مشخصی را بپردازد به‌طوری‌که رژیم ایران ناچار شد پرچمش را از روی آنها بردارد.وبدلیل همین تحولات مسأله صدور نفت خام برای مشتریان نفت خام که به‌طور موقت از مجازات ها به‌طور استثنایی و به‌طور موقت معاف شده بودند مجدداً با مجازاتهای جدیدی مواجه گردند مسأله‌ای که شرکتهای بیمه اروپایی را بر آن داشت که از پذیرفتن شروع کار نفتکشهای ایران به‌خاطر کنترل آنها خودداری نمایند.

 

ریچارد وایتز در ادامه گفت: بر اساس گزارشاتی که دو روز قبل درز کرده است پاناما هیچگونه بیمه‌ای و خدماتی به ایران نمی‌دهد اصلاً هیچ کشوری به ایران خدمات نمی‌دهد بنابراین بایستی تمامی نفتکشهای ایران پرچم رژیم ایران را داشته باشند.

 

ریچارد وایتز در پاسخ به سؤالی درباره «مجازاتهای جدید نفتی علیه رژیم ایران در ماه می‌ آینده و این احتمال که کشورهایی هم که استثنا شده بودند ممکن است این استثنا لغو گردد» گفت: رژیم ایران به‌زودی خواهد فهمید که صادراتش بسیار افت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز در حالی که تحریم‌های آمریکا شروع به اثر کردن نموده رژیم ایران محتاطانه همه جا را در جهان زیر پا می‌گذارد تا با خریدن تانکرهای نفتی دست دوم ناوهای کهنه خود را جایگزین کند، تا بتواند صادرات حیاتی نفت خام را فعال نگه دارد.

بعد از تحریم‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر مجدداً اعمال کرد مذاکرات‌ مقدماتی رژیم ایران با کره شمالی برای ۱۰سوپر تانکر جدید توقف خورده، و پاناما جواز ثبت حداقل ۲۱تانکرهای رژیم ایران را باطل کرد و تهران اکنون در جستجوی تانکرهای اضافی در جاهایی مانند ویتنام می‌باشد.…

و این در حالی است که نزدیک به ۷۰درصد در آمد رژیم ایران متکی به صادرات نفت می‌باشد، به‌راه نگه‌داشتن ناوگانی از تانکرها برای انبار کردن و جابه‌جایی آن برای این رژیم حیاتی می‌باشد.

بعد از این‌که فروشندگان بالقوه تانکرهای مصرف شده شبکه یونانی در کمک به رژیم ایران در خرید تانکرها در لیست پیشین سیاه قرار گرفت، نگران از معامله با رژیم ایران می‌باشند.

 

برایان هوک: تحریم‌های جدید و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران خبر داد و گفت: کاخ‌سفید به‌دنبال فشار حداکثری بر رژیم ایران است.

 

وی که روز جمعه ۲۴اسفند در جلسه‌یی در یکی از ساختمانهای کنگره سخنرانی می‌کرد به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر در ایران اشاره کرد و فعال بودن ‌خامنه‌ای، و ظریف در توئیتر را "ریاکاری" رژیم خواند.

برایان هوک گفت: "حتماً دیدید که اخیراً خامنه‌ای نشانی بر سینه قاسم سلیمانی گذاشته که به‌نظر من وزیر خارجه واقعی رژیم ایران اوست".

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1ad7fde-2a87-44c7-8102-0b0278080ca4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات