728 x 90

رژیم ایران برای حفظ جریان نفت در به در به‌دنبال تانکرهای نفتی دست دوم می باشد

رژیم ایران برای حفظ جریان نفت در به در به دنبال تانکرهای نفتی دست دوم می باشد
رژیم ایران برای حفظ جریان نفت در به در به دنبال تانکرهای نفتی دست دوم می باشد

به گزارش خبرگزاری رویترز در حالی که تحریم‌های آمریکا شروع به اثر کردن نموده رژیم ایران محتاطانه همه جا را در جهان زیر پا می‌گذارد تا با خریدن تانکرهای نفتی دست دوم ناوهای کهنه خود را جایگزین کند، تا بتواند صادرات حیاتی نفت خام را فعال نگه دارد.

بعد از تحریم‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر مجدداً اعمال کرد مذاکرات‌ مقدماتی رژیم ایران با کره شمالی برای ۱۰سوپر تانکر جدید توقف خورده، و پاناما جواز ثبت حداقل ۲۱تانکرهای رژیم ایران را باطل کرد و تهران اکنون در جستجوی تانکرهای اضافی در جاهایی مانند ویتنام می‌باشد.…

و این در حالی است که نزدیک به ۷۰درصد در آمد رژیم ایران متکی به صادرات نفت می‌باشد، به‌راه نگه‌داشتن ناوگانی از تانکرها برای انبار کردن و جابه‌جایی آن برای این رژیم حیاتی می‌باشد.

بعد از این‌که فروشندگان بالقوه تانکرهای مصرف شده شبکه یونانی در کمک به رژیم ایران در خرید تانکرها در لیست پیشین سیاه قرار گرفت، نگران از معامله با رژیم ایران می‌باشند.…

لازم به یادآوری است که دو منبع آگاه درباره سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا علیه رژیم ایران روز پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷ از اعمال فشار بیشتر آمریکا به آن دسته از کشورهایی خبر داده‌اند که هم‌چنان از رژیم ایران نفت خریداری می‌کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه از واشنگتن منتشر کرده، از تشدید فشار آمریکا در زمینه معاملات نفتی با رژیم ایران خبر داده است.

آمریکا از هشت کشوری که از معافیت موقت مجازات‌های پیش‌بینی شده برای خرید نفت از رژیم ایران برخوردار هستند، درخواست کرده است که میزان خرید نفت خود را از این رژیم بار دیگر کاهش دهند.

هدف آمریکا، کاهش صادرات نفت خام ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز اعلام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این کشور با دنبال کردن سیاست تحریمی‌ خود علیه رژیم ایران این هدف را دنبال می‌کند تا عواید ارزی این رژیم از قبل صادرات نفت را کاهش دهد.

همچنین آمریکا تأکید کرده است که این تحریم‌ها مادام آن که رژیم ایران به برنامه هسته‌یی خود پایان ندهد و دست از فعالیت‌های مخرب خود در خاورمیانه نکشد، ادامه خواهند داشت.

در ضمن آمریکا تصمیم دارد معافیت هشت کشور وارد کننده نفت خام ایران را به‌طور مشروط تمدید کند. شرطی که آمریکا برای تمدید این معافیتها قائل شده، کاهش مجدد میزان خرید نفت این کشورها از رژیم ایران اعلام شده است.

در این حالت، دو کشور چین و هند، خریداران اصلی نفت خام رژیم ایران، می‌توانند پس از پایان دوره معافیت شش‌ماهه جاری، هم‌چنان به خرید نفت از این رژیم ادامه دهند.

علاوه بر این آمریکا از این کشورها درخواست کرده است که میزان خرید نفت خام خود از رژیم ایران را مجموعاً بیش از ۲۵۰هزار بشکه در روز کاهش دهند. به این ترتیب، میزان صادرات نفت خام ایران از ماه مه به بعد به کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9de27074-509a-4345-b606-a251dc72ac47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات