728 x 90

مدیر اف.بی.آی: یک مشاوره امنیت سایبری و یک کیفرخواست برای مقابله با تهدید گسترده سایبری رژیم ایران

کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی
کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی

کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی

یک مشاوره امنیت سایبری و یک کیفرخواست را با شرکای اطلاعاتی آمریکا

برای مقابله با تهدید گسترده سایبری رژیم ایران اعلام می‌کنم

مدیر اف.بی.آی: ما مدتی است که بر روی تهدیدهای سایبری تمرکز کرده‌ایم. من هم‌چنین امروز یک مشاوره امنیت سایبری مشترک توسط FBI و مجریان قانون و شرکای اطلاعاتی‌مان در آمریکا و خارج از کشور را اعلام می‌کنم. این توصیه بر تهدید گسترده‌تر بازیگران سایبری وابسته به رژیم ایران که به‌طور فعال قربانیان را در آمریکا، از جمله زیرساخت‌های حیاتی، هدف قرار داده‌اند، تأکید می‌کند. برای این نوع بازیگران، هیچ چیز خارج از محدوده نیست، حتی، به‌عنوان مثال، بیمارستان کودکان بوستون، که در تابستان ۲۰۲۱ آنرا هدف قرار دادند. خوشبختانه، قبل از این‌که آنها بتوانند با موفقیت حمله خود را انجام دهند، ما از یکی از شرکا راهنمایی دریافت کردیم که بیمارستان هدف قرار گرفته است. و با همکاری نزدیک با بیمارستان، توانستیم تهدیدی را که هم از شبکه و هم از کودکان بیمار وابسته به آن محافظت می‌کند، شناسایی و شکست دهیم. کیفرخواست و توصیه‌ای که در مورد امنیت سایبری منتشر می‌کنیم، نشان می‌دهد که وقتی شرکای فدرال و بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند و اولویت را بر همکاری نزدیک با قربانیان می‌گذارند، چه کارهایی امکانپذیر می‌شود.

کریستوفر ری تأکید کرد تهدید سایبری که کشور ما با آن مواجه است هر روز خطرناکتر و پیچیده‌تر می‌شود. اطلاعیه امروز فقط نوک کوه یخ است. ما مجموعه‌یی از اقدامات دیگر را آماده کرده‌ایم که هنوز نمی‌توانم درباره آنها صحبت کنم، اما این اقدامات در ارتباط با این کیفرخواست طراحی و ترتیب داده شده‌اند تا ضربه بزرگی به تهدید مربوطه وارد کنند.

این مراحل هم‌چنین به مسئولان این حملات خلاف وجدان، نشان می‌دهد که اگر سعی کنید زیرساختهای ما را برای باجگیری به گروگان بگیرید، اگر بخواهید شیوه زندگی روزمره آمریکاییها را مختل کنید، با نیروی کامل آمریکا و متحدانش روبه‌رو خواهید شد و ما هر کاری که در توان خود داریم انجام خواهیم داد تا شما را به دست عدالت بسپاریم.

(سایت اف.بی.آی آمریکا ۲۳شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb6a7078-f0c2-4ec6-a157-b77f5485aab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات