728 x 90

محکومیت مقام‌های افغانستان به سیلی زدن مأمور رژیم به مادر افغان: «شرم بر این رژیم باد»

عبدالکبیر واثق مشاور شورای امنیت افغانستان
عبدالکبیر واثق مشاور شورای امنیت افغانستان

رفتار وحشیانه توهین رذیلانه و سیلی زدن جنایتکارانه یک مأمور رژیم پلید آخوندها با یک مادر افغان که برای دیدار فرزندش به ارودگاه عسگرآباد تهران مراجعه کرده بود، خشم و نفرت مردمی را برانگیخت و کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را محکوم کردند.

این رفتار ضدانسانی از سوی مقامات افغانستان نیز محکوم شد. عبدالکبیر واثق مشاور شورای امنیت افغانستان و جاوید فیصل سخنگوی پیشین این شورا طی پیامهایی در توئیتر خود خطاب به جواد ظریف نوشتند: «شرم باد بر مردی و بر رژیمی که بر روی زن دست بلند می‌کند».

عبدالکبیر واثق، مشاور سیاسی و مردمی شورای امنیت ملی افغانستان، با اشاره به مصاحبه اخیر جواد ظریف، وزیر خارجه آخوندها خطاب به رژیم ایران گفت: «شما از میزبانی و مهمان‌داری گفتید، شما لاف از حقوق زن در اسلام می‌گویید، شما از همسایگی خوب بیان می‌کنید، همین است منت و رفتار ذلت‌تان».

در همین روز، جاوید فیصل، مشاور امور استراتژیک شورای امنیت ملی افغانستان، نیز خطاب به ظریف، این سؤال را مطرح کرد که «آیا از مهمانداری که یاد کردید، همین است؟».

سفارت افغانستان در ایران نیز با انتشار بیانیه‌یی این اقدام را «نادرست و توهین‌آمیز» خوانده و گفته است که مسئولان ایرانی وعده «بررسی جدی و قانونی» داده‌اند.

این سفارتخانه تأکید کرده است که «شماری از نمایندگان مهاجران افغان مقیم ایران در این زمینه شکایت» کرده‌اند و پیگیر ماجرا هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0439c99-bff0-4cf5-bcf8-f7ae998a6c6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات