728 x 90

محکومیت دو سازمان تجاری بین‌المللی به اتهام توطئه جنایی برای نقض تحریم‌های رژیم ایران در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

سازمانهای تجاری بین‌المللی به جرم شرکت در توطئه جنایتکارانه برای نقض قوانین صادرات و تحریم‌های آمریکا از طریق ارسال کالاهای با مبدأ آمریکایی به ایران، در دادگاه ناحیه کلمبیا در ایالات متحده محکوم شدند.

به‌گزارش وزارت دادگستری آمریکا به‌تاریخ ۲۹فروردین ۱۴۰۲، سازمان تجاری تایوانی "DES International Co. ، Ltd."و سازمان بازرگانی برونیی "Soltech Industry Co. ، Ltd." به پرداخت ۸۳هزار و ۷۶۹دلار جریمه و تعلیق شرکتی برای پنج سال محکوم شدند. این اعلامیه توسط وزارت دادگستری آمریکا صادر شده است.

این اعلامیه توسط دادستان ناحیه کلمبیا، متیو ام. گریوز، متیو جی. اولسن، دستیار دادستان کل بخش امنیت ملی، و چندین مقام امنیتی دیگر، درباره تعقیب و گرفتاری یک سازمان قاچاق کننده کالاهای منشأ آمریکایی به ایران صادر شده است.

در این اعلامیه، دادستان گفته است که هر گونه فروش غیرقانونی کالاهای منشأ آمریکایی به ایران، به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود و دولت ایالات متحده آمریکا قصد دارد از تمامی راه‌های قانونی برای تعقیب و مجازات فرد یا سازمانهایی که در این فعالیتها دخیل هستند، استفاده کند. در پایان اعلامیه، از شرکای مجری قانون برای همکاری با دولت آمریکا در این زمینه تشکر شده است.

گریوز، دادستان آمریکا گفت: ”ما افراد و سازمانهایی را که در هر کجا که باشند، که امنیت ملی ما را با تلاش برای فروش غیرقانونی کالاهای منشأ آمریکایی به ایران تهدید کنند، تعقیب خواهیم کرد. دولت ایالات متحده راه‌های زیادی برای پاسخگویی به کسانی دارد که تحریم‌ها و قوانین کنترل صادرات ما را زیر پا می‌گذارند و تضمین می‌کند که مجازات این جنایات به‌طور قابل توجهی بیشتر از سود پیش‌بینی شده از این طرح‌ها خواهد بود. ما از همه شرکای مجری قانون خود به‌خاطر تعهد بی‌دریغشان به این تلاش تشکر می‌کنیم“ .

متیو جی. اولسن از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری دستیار دادستان کل آمریکا گفت: ”شرکت‌های متهم که دارای مدیران و کارمندان مشترکی بودند، به دریافت کالاهای تحت کنترل صادرات آمریکا به نفع دولت ایران و پنهان کردن منشأ آمریکایی این کالاها برای تسهیل انتقال غیرقانونی آنها اعتراف کردند، امروز آنها را به‌خاطر نقض قوانین ما به ضرر امنیت ملی آمریکا مسئول می‌دانیم“ .

طبق اسناد توافق نامه، DES و Soltech که به واسطه مدیران، کارکنان و مشتریان مشترک به یکدیگر وابسته بودند، هر دو کالاهایی را از ایالات متحده به نفع نهادهای دولتی و سازمانهای تجاری ایران تهیه کردند. به‌ویژه، یک نماینده فروش برای DES و Soltech به یک مرکز تحقیقاتی ایرانی کمک کرد تا کالاهای آمریکایی را بدون مجوز از وزارت خزانه‌داری دریافت کند. این کالاها شامل یک تقویت کننده قدرت بود که برای استفاده در دستگاه‌های الکترومکانیکی و هم‌چنین نرم افزارهای امنیت سایبری طراحی شده بود.

نماینده فروش این شرکتها اقداماتی را برای پنهان کردن منشأ کالا از آمریکا، از جمله با حذف برچسب‌های شماره سریال با عبارت «ساخت ایالات متحده آمریکا» از بسته‌ها، و باعث شد نرم‌افزار امنیت سایبری به کامپیوتر در خارج از ایران دانلود شود. علاوه بر این، عامل فروش تحولات مربوط به این رفتار غیرقانونی را با سایر کارمندان و مدیران DES و Soltech در میان گذاشت. حکم بازداشت صادر شده برای عامل فروش هنوز اجرا نشده است.

این تحقیقات توسط FBI در سن آنتونیو، تگزاس، دفتر حوزه، HSI، DCIS و DOC انجام شد. مایکل جی فریدمن، دستیار دادستان ایالات متحده و کریستوفر ام. ریگالی، دادستان بخش امنیت ملی، نماینده ایالات متحده هستند.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/946b21c4-b3d6-4cab-9f89-9b7d3cf69926"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات