728 x 90

محکومیت جهانی اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی / نمایندگان پارلمان کیت وولاهان، هلگه لیمبورگ، ماکسیم لسنی، داوید آسولاین، نوربرت روتگن، فرانک شوابه

محکومیت جهانی اعدام  دو جوان قیام سید محمد حسینی و  محمد مهدی کرمی
محکومیت جهانی اعدام دو جوان قیام سید محمد حسینی و محمد مهدی کرمی

محکومیت جهانی اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی دو جوان قیامی -۱۷دی ۱۴۰۱:

 

توئیت خانم مریم رجوی: 

 

 

هلگه لیمبورگ Limburg: عضو پارلمان آلمان و از کفیل‌های سیاسی محمد مهدی کرمی:

قادر نیستم اندوه و درعین‌حال خشم خود را از شنیدن خبر اعدام محمد مهدی کرمی که امروز توسط رژیم ایران انجام شد بیان کنم. نام او هرگز از یادها نخواهد رفت. مبارزه برای آزادی و دموکراسی هم‌چنان پیش خواهد رفت.

 

ماکسیم لسنی Maxime Laisney، نماینده پارلمان فرانسه:

اعدام مخالفان در ایران باید متوقف شود. تنها گناه آنان شرکت در اعتراضات بوده است. آقای ماکرون، از رژیم ایران بخواهید به چنین ترورهای وحشتناکی پایان دهد.

 

نوربرت روتگن Norbert Rotgen، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان:

به وضوح روشن است که رژیم تهران با سپاه پاسداران به‌عنوان اهرم اصلی قدرت آن، یک رژیم تروریست است و باید در لیست تروریسم اتحادیه اروپا قرار گیرد. این پیام باید به دست وزیر خارجه و صدراعظم آلمان برسد.

 

فرانک شوابه، رئیس گروه پارلمانی و عضو پارلمان آلمان:

اخبار رسیده از ایران بسیار وحشتناک است. محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی توسط رژیمی که مدتهاست مضمحل شده اعدام شدند. من شجاعت آنهایی را که علیه مخوف‌ترین مجازاتها ایستاده‌اند، تحسین می‌کنم. ما باید تا جایی که امکان دارد از آنها حمایت کنیم.

 

 

آسوشیتدپرس

قضاییه رژیم ایران محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را اعدام کرد

تمامی این اعدامها با محاکمه‌های سریع و در پشت درهای بسته، مورد اعتراض بین‌المللی است

 

کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را تقبیح کرد.

کمیساریای عالی حقوق‌بشر با اشاره به محاکمه ناعادلانه مبتنی بر اعترافات اجباری گفت تداوم اعدام معترضان از سوی جمهوری اسلامی به‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی، شوکه‌کننده است.

 

اتحادیه اروپا: اعدام معترضان در ایران، تکان‌دهنده است

عصر روز شنبه هفتم ژانویه (۱۷ دی‌ماه) جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار بیانیه‌یی نوشت: اتحادیه اروپا از اجرای احکام اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی در ایران شوکه و وحشت‌زده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از بیانیه خود نوشت: اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی که در پیوند با اعتراضهای جاری در ایران، بازداشت و به اعدام محکوم شدند، نشان سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضها است.

 

کلمان اوتین، نماینده پارلمان فرانسه، و یکی دیگر از کفیل‌های سیاسی محمدمهدی کرمی در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت از شنیدن خبر اعدام این جوان ۲۲ساله احساس خشم و غم عجیبی دارد و با نزدیکانش ابراز همدردی می‌کند.

این نماینده پارلمان فرانسه، در پایان پیام خود امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، را مخاطب قرار داده است و نوشته است سکوت او در برابر رژیم جمهوری اسلامی غیرقابل قبول است.

 ووپکه هوکسترا، وزیر خارجه هلند، روز شنبه اعلام کرد که سفیر و نماینده جمهوری اسلامی در هلند را برای دومین بار در یک ماه گذشته در اعتراض به موج اعدامها به وزارت‌خارجه احضار کرده است.

وزیر خارجه هلند در بخش دیگری از پیام خودش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواست سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی را برای ابراز نگرانی از اعدام معترضان در ایران احضار کنند.

 

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، نیز در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: محمدمهدی کرمی و محمدحسینی بدار آویخته شدند، چرا که نمی‌خواستند تسلیم اقدام‌های وحشیانه و غیرانسانی رژیم ایران شوند.

به‌نوشته وزیر خارجه آلمان، اعدام محمدمهدی کرمی و محمدحسینی موجب می‌شود که کشورهای اروپایی برای تشدید فشارها بر حکومت ایران اقدام کنند.

 

 

رویترز: هلند بار دیگر سفیر رژیم ایران را بر سر اعدامها احضار کرد

 

سایت ارتی ال (اروپا) ۷ژانویه: دو معترض دیگر در ایران اعدام شدند
اعتراض در ایران زندگی را به خطر می‌اندازد. در ماه دسامبر، اعدام تظاهر کنندگان باعث وحشت شد. اکنون دو حکم اعدام دیگر اجرا شده است.
دو معترض دیگر در ایران اعدام شدند. بنا بر اعلام مقامات قضایی رژیم ایران، محمدمهدی کرمی. و سید محمد حسینی در ساعات اولیه صبح بدار آویخته شدند. به‌گفته قوه قضاییه در پورتال اینترنتی میزان، گفته می‌شود که آنها مسئول مرگ یک نیروی بسیجی در جریان اعتراضات بحرانی سیستم در ماه نوامبر بوده‌اند.

 

وزیر خارجه فرانسه اعدام‌های دو معترض دیگر را «منزجرکننده» خواند

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اعدام‌های محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، در توئیتی با یادآوری این‌که فرانسه مخالف مجازات اعدام در هر مکان و در هر شرایطی است، این اعدامها را «وحشتناک» توصیف کرده است.

رویترز: اعدام معترضان رسماً به چهار نفر رسید

اعدام دو جوان معترض در شبکه‌های اجتماعی و در خبرگزاریهای جهانی تیتر اول خبرها شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت با اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی شمار اعدام معترضان رسماً به چهار نفر رسیده است.

 

حقوق بشر سازمان ملل، روز ۱۷دی اعدام زندانیان قیامی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی را محکوم کرد.
ایران: ما از اعدام دو معترض دیگر، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، در پی محاکمه‌های ناعادلانه بر اساس اعترافات اجباری، ابراز تأسف می‌کنیم. این تکان‌دهنده است که ایران با وجود اعتراضات بین‌المللی به اعدام معترضان ادامه می‌دهد. ما از ایران می‌خواهیم که همه اعدامها را متوقف کند.

 

وزارت‌خارجه نروژ، ۱۷دی ۱۴۰۱
نروژ اعدام تظاهر کنندگان محمدمهدی کرمی و محمد حسینی توسط ایران را به‌شدت محکوم می‌کند.
ما از ایران می‌خواهیم به سرکوب حقوق‌بشر پایان دهد. نروژ از ایران می خواهد که با اصلاحات معنادار به اعتراضات پاسخ دهد و فوراً اعدامها را متوقف کند.

 

روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا ۱۷دی ۱۴۰۱
امروز من خواستار واکنش شدیدتر اروپایی و جهانی به رژیم ایران شدم.
رژیمی که شهروندانش را اعدام می‌کند. رژیمی که پهپادهای مورد استفاده برای کشتن اوکراینی‌ها را فراهم می‌کند. رژیمی که جهان باید از آن حسابرسی کند.

خبرگزاری فرانسه ۱۷دی ۱۴۰۱:

اتحادیه اروپا از اعدام‌های جدید معترضان در ایران 'متحیر' شده است
اتحادیه اروپا پس از آن‌که ایران روز شنبه دو مرد را به جرم کشتن یکی از نیروهای بسیجی در جریان اعتراضات ناشی از کشته شدن یک زن جوان در بازداشتگاه اعدام کرد، گفت: 'متحیر' است.
سخنگوی جوزپ بورل، رئیس امور خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی اعلام کرد: اتحادیه اروپا از اعدام محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی که در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران دستگیر و به اعدام محکوم شده‌اند، ابراز انزجار کرده است.

 

بلومبرگ، ۱۷دی ۱۴۰۱:
ایران دو زندانی دیگر را به دلیل اعتراضات ضد رژیم اعدام کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، مقامات ایرانی روز شنبه دو مرد را به اتهام قتل یکی از نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات ضد رژیم اعدام کردند.
این اعدام‌ها در زمانی حساس انجام می‌شود که ایرانی‌ها خود را برای بزرگداشت سومین سالگرد کشته شدن ۱۷۶نفر در پرواز هواپیمای مسافری اوکراینی، که اندکی پس از برخاستن از زمین در نزدیکی تهران توسط سپاه پاسداران سرنگون شد، آماده می‌کنند.

 

هنا نیومن نماینده پارلمان اروپا از آلمان در توئیتی نوشت:
رژیم ایران دو معترض دیگر را اعدام کرد: محمدمهدی کرمی و محمد حسینی
با صحبت ها و فرش قرمزهای بیشتر متوقف نمی‌شود. ما باید یک سیگنال روشن ارسال کنیم و با آنها به‌عنوان آنچه هستند رفتار کنیم: تروریست.

 

لرد دیوید آلتون عضو مجلس عیان انگلستان: اعدام دو زندانی دیگر، بربریت نفرت‌انگیز قرون وسطایی

غیرانسانی بودن انسان نسبت به انسان… بربریت نفرت‌انگیز قرون وسطایی:

آنها ساعاتی پیش اعدام شدند: محمدمهدی کرمی در اعتصاب‌غذای خشک بود. آیا می‌توانید تصور کنید؟

نه او و نه محمد حسینی فرصت ملاقات با خانواده خود را برای آخرین بار نداشتند.

 

سناتور دیوید اسولین معاون گروه سوسیالیست در سنای فرانسه از پاریس: مایه تأسف است: این رژیم با آخوندهای پیر بیرحمانه روزانه جوانان ایرانی را بدون آن که کشورهای دموکراتیک از آن تکان بخورند، می‌کشد.

 

کیت والاهان نماینده پارلمان از استرالیا: گزارشها از اعدام محمدمهدی کرمی وحشتناک است. او تنها نیست، اما ما از او حمایت کردیم. مجازات اعدام نفرت‌انگیز است. عجله برای اعدام یک ظلم است. این یک اقدام تروریستی دیگر علیه مردم ایران است. بر این اساس سپاه باید لیست‌گذاری شود.

 

نماینده پارلمان اروپا یانیک جادوت: وحشت در ایران با دو اعدام جدید تظاهر کنندگان ادامه دارد! بیش از هر زمان دیگری به حمایت ما از مردم ایران، از زنان و مردانی که به قیمت جان خود خواستار آزادی و دموکراسی هستند نیاز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7159b88a-c875-47aa-8277-704e7ba4b7cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات