728 x 90

محکومیت ارسال موشکهای بالستیک ساخت ایران به روسیه توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا انتقال موشکهای بالستیک ساخت ایران به روسیه را به‌شدت محکوم و اعلام کرد که به‌زودی اقدامات محدود‌کنندهٔ تازه‌یی علیه افراد و نهادهای دخیل در برنامهٔ موشکی و پهپادی ایران وضع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی که روز جمعه، ۲۳ شهریور، در وب‌سایت خود منتشر کرد، انتقال موشکهای بالستیک ساخت ایران به روسیه را «تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا» توصیف کرده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده که انتقال این تسلیحات «نشان‌دهندهٔ افزایش حمایت رژیم ایران از روسیه در زمینه پهپادها و جنگ‌افزارهای دیگر است که روسیه در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کند».

اتحادیه اروپا تأکید کرده که به‌سرعت و با هماهنگی شرکای بین‌المللی خود، از طریق اقدامات «محدودکنندهٔ جدید و قابل توجه»، به رژیم ایران و افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی بالستیک و پهپادی این رژیم پاسخ خواهد داد.

اتحادیه اروپا هم‌چنین افزود که در حال بررسی اقدامات محدودکننده در زمینه خدمات ارائه‌شده به صنعت هوانوردی ایران نیز هست. سه روز قبل از این وزارت‌خارجه آلمان اعلام کرده بود که دولتهای فرانسه، آلمان و بریتانیا با محکومیت انتقال موشکهای بالستیک از ایران به روسیه، شرکت ایران‌ایر را تحریم می‌کنند. در این بیانیه آمده بود: «تروئیکای اروپایی به شکل فوری قدم‌هایی برای لغو موافقت‌های خدمات هوایی دوجانبه با ایران برخواهند داشت».

اتحادیه اروپا در بیانیه روز جمعه خود اعلام کرده که همواره موضعی روشن در مورد دخالت ایران در جنگ روسیه داشته و بارها به‌شدت به تهران نسبت به انتقال موشکهای بالستیک به روسیه هشدار داده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50a083ed-4e4c-4b24-8250-726907a2ba85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات