728 x 90

اعتراف یک مهره حکومتی: بعد از ۳۰سال الآن کجا هستیم؟

محمد جواد حق‌شناس مدیر روزنامه حکومتی اعتماد ملی
محمد جواد حق‌شناس مدیر روزنامه حکومتی اعتماد ملی

محمد جواد حق شناس از مهره‌های باند مغلوب رژیم و مدیر روزنامه حکومتی اعتماد ملی روز دوشنبه ۱۰آبان در گفتگو با تلویزیون حکومتی افق، به انزوای عمیق منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم آخوندی اعتراف کرد و گفت: مگر می‌شود رابطه با دنیا را بهبود بخشید بعد نقش این قدرتها را در حوزه روابط ندید؟ مگه میشه؟ من می‌خواهم بگویم که اتفاقی که الآن افتاده بعد از مثلا سی سال الآن کجا هستیم؟ ما وضع موجودمان چی هست؟ آیا امروز وضع‌مان در مقایسه با یک دهه گذشته دو دهه گذشته بهبود پیدا کرده؟

وی افزود: ما امروز در افغانستان چه موقعیتی داریم؟ در آذربایجان دولت باکو با ما چه رابطه‌ای را دارد برقرار می‌کند؟ در مجموعه در عراقی که یک ماه پیش انتخابات در آن برگزار شده وضعیت ما چطور است؟ در جنوب خلیج‌فارس‌مان اسراییل آمده توی بحرین توی امارات سفارت برقرار کرده الآن وضع‌مان چگونه است؟ اولین پرواز امارات از ریاض به تل آویو برقرار شده اوضاع‌مان چطور است؟ خب ما داریم می‌بینیم تمام حوزه‌هایی که ما به‌هرحال داشتیم و تلاش می‌کردیم که بتوانیم حرف اول را بزنیم، اما امروز به‌خاطر نوع کنش‌مان به‌خاطر این‌که تو یک حوزه ایستادگی کردیم و علی‌القاعده توی یک مقطعی هم به‌نظر من جا داشت ولی ماندن روی یک نقطه و سیال نبود و این‌که نتوانستیم متناسب با منافع ملی‌مان حرکت درست و دقیقی انجام بدهیم اشتباهات وحشتناکی را مرتکب شدیم.

مجری تلویزیون حکومتی: منظورتان حوزه چی هست؟‌

حق شناس: نگاه کنید ... در داخل یک عده می‌آیند آقا سفارت عربستان حمله می‌کنند و امروز هیچکس نیست که از حمله به سفارت عربستان دفاع بکند خب کی بود این کار را کرد؟ چه برخوردی باهاش شد؟ کی دستگیر شد؟ کی محاکمه شد بابت آن؟ این شده پدیده اصلاً رفتن و حمله به سفارت یکروز حمله به عربستان، یک روز حمله به آمریکا، یک روز حمله به سفارت دانمارک، یک روز حمله به سفارت انگلیس، این چه داستانی است؟ ما نمی‌توانیم در واقع با این روش با این خط مشی که فرض کنید تو مجلس می‌گیم ما آتش می‌زنیم برجام را، بعد ببینیم که مثلا این رویکرد را هم داریم یا این‌که رئیس جمهور مستقرمان بیاید بگوید که این‌قدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دان‌تان پاره بشه،...خب این در واقع نتیجه اون تندرویها، اون حرکات تند رسیدن به موقعیتی است که امروز ما نمی‌توانیم امروز خیلی سخن آشکار بگوییم که اوضاع‌مان چگونه است، ....دولت امروز به‌هرحال که خدا را شکر به‌هرحال داره یکدست شده و دیگه هیچ بهانه‌ای برای این‌که با آن مقابله‌ای نیست نمی‌گذارند توی آن پیش نمی‌آید حداقل درصد روز اول باید یک کاری بکند دیگه ما منتظر هستیم صد روز اول ده روز دیگه تمام میشه چی شد چی کار کرد تو این صد روز؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6c41c35-facd-40df-99ed-7d2ae5951338"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات