728 x 90

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم ایران در بلژیک

پلیس بلژیک
پلیس بلژیک

الحره روز ۲۵تیرماه از تشکیل دادگاه محاکمه دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی و همدستانش در بلژیک خبر داد و نوشت: دو سال پیش دادستان عمومی بلژیک از آغاز تحقیقات درباره یک اقدام تروریستی بر اساس اطلاعات سرویس امنیت ملی بلژیک خبر داد. هدف این اقدام تروریستی گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه بود.

مقام‌های امنیتی در آنتورپ، شمال بلژیک، دو مظنون به طراحی انجام بمب‌گذاری تروریستی به نامهای امیر سعدونی و همسرش نسیمه نعامی را دستگیر کردند . . قاضی تحقیق این دو مظنون را به "تلاش برای طراحی یک اقدام تروریستی و کشتار متهم کرد.

تلویزیون الحدث: محاکمه دیپلمات رژیم ایران به‌نام اسدالله اسدی و ۳نفر همراهش به اتهام انجام عملیات تروریستی

تلویزیون العربیه- الحدث ۱۵ژوئیه-۲۵تیر۹۹ در مورد محاکمه دیپلمات تروریست رژیم ایران و سه همدستش در بلژیک گفت: «اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران و سه تن از همراهش در بلژیک به اتهام طراحی برای انجام اقدام تروریستی محاکمه می‌شوند. در ژوئن سال۲۰۱۸ دادستانی کل بلژیک گشوده شدن تحقیقاتی را با استناد به اطلاعات دستگاه امنیتی بلژیک در مورد یک اقدام تروریستی علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه اعلام کرده بود. شایان یادآوریست، مقام‌های امنیتی در شمال بلژیک دو فرد مظنون به نامهای امیر سعدونی و همسر او نسیمه نعامی را که ایرانی‌الاصل با تابعیت بلژیکی هستند دستگیر کردند. این افراد، مشکوک به دست داشتن در طراحی برای انجام یک عمل تروریستی در فرانسه بودند.

اسدالله اسدی مزدور اطلاعات رژیم ایران در دستگیری و سرکوب اعضای سازمان مجاهدین خلق نقش داشته است. در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ آلمان وی را به‌خاطر دست داشتن در طراحی برای انفجار تروریستی گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس بازداشت کرد و دادگاه آلمان با تحویل او به بلژیک موافقت کرد».

روزنامه بلژیکی لالیبر: سلول تروریستی رژیم ایران در مقابل قضات بلژیکی

روزنامه بلژیکی لالیبر - ۲۵تیر۹۹ درباره محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در بلژیک نوشت:

«این پرونده تروریستی رژیم ایران سر و صدای زیادی در سال۲۰۱۸ کرد، زیرا این اقدام می‌توانست دهها قربانی بگیرد، که فاصله زیادی با تریبونی که قرار بود شخصیت‌های حامی شورای ملی مقاومت ایران پشت آن سخنرانی کنند نداشت.

بر اساس اطلاعات ما، دفتر دادستانی فدرال بلژیک، که مسئول این تحقیقات است، چهار نفر را متهم به "تلاش برای اقدام به ترور" و "شرکت در یک گروه تروریستی" کرده است».

وی آر تی نیوز: ۲۵تیر ۹۹: عاملان تروریسم رژیم ایران در آنتورپ بلژیک در برابر دادگاه قرار می‌گیرند. اگر این چهار نفر محکوم شوند، این یک افتضاح برای رژیم ایران است

وی آر تی نیوز- ۲۵تیر ۹۹: دادگاه آنتورپن امروز ۴ مظنونی که می‌خواستند در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس عملیات کنند را مخاطب قرار می‌دهد. دو مظنون بلژیکی با تابعیت ایرانی هستند. سومین مظنون یک دیپلمات رژیم ایران است.

هدف عملیات خنثی شده گردهمایی سال۲۰۱۸ در پاریس بود.

آلمان به‌رغم اعتراض رژیم ایران اسدالله اسدی را به کشور ما مسترد کرد. این‌که این چهار نفر در حال حاضر بیش از دو سال است در بازداشت به سر می‌برند، نشان‌دهنده این است که دادگستری نسبت به یک مسأله بسیار حساس دیپلماتیک ساده نمی‌گیرد. یک وکیل مطلع گفت: «این چهار نفر زیر ریسک محکوم شدن به ۲۰سال زندان به‌سر می‌برند».

اگر این چهار نفر محکوم شوند، این یک افتضاح برای رژیم ایران است و این به این معنی خواهد بود که رژیم ایران می‌خواسته یک عملیات علیه یک گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس انجام دهد.

این‌که جاسوسان زیر چتر دیپلمات ها اقدام می‌کنند چیز جدیدی نیست. اما این‌که یک رژیم به این شیوه برای اقدام به‌عملیات تروریستی وارد شود، در اروپا سابقه نداشته است.

در پایان این هفته اپوزیسیون ایران مجدداً یک گردهمایی بزرگ به‌صورت آن لاین برگذار خواهد کرد.(وی آر تی نیوز- ۲۵تیر ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17f5220b-b1a1-4ddd-ae7b-4433f0451fb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات