728 x 90

مجلس نمایندگان آمریکا لایحهٔ بودجهٔ دفاعی۲۰۲۲ را که در آن دولت بایدن از دادن پول نقد به رژیم ایران منع شده با اکثریت آرا تصویب کرد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لایحهٔ بودجهٔ دفاعی۲۰۲۲ این کشور را با اکثریت آرا به‌تصویب رساند

واشنگتن‌ فری‌بیکن روز ۲مهر در این رابطه، گزارش داد: «لایحهٔ گستردهٔ بودجهٔ دفاعی سالانه شامل چندین ماده است که دولت بایدن را از دادن پول نقد به (رژیم) ایران منع می‌کند و دولت را ملزم می‌سازد تا در مورد هر گونه کاهش تحریم‌های این رژیم، شفاف‌سازی کند. اقدامات متعددی در نسخهٔ مجلس نمایندگان از قانون اختیارات دفاع ملی گنجانده شده که باید توسط سنا نیز تصویب شود و به‌نمایندگان کنگره اشراف بی‌سابقه‌یی برای پی‌بردن به فعالیت‌های شرورانهٔ (رژیم) ایران و هم‌چنین تلاش‌های دولت بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه این رژیم افراط‌گرا خواهد داد».

فری‌بیکن، می‌افزاید: «منابع (کنگره)... گفتند که کمیتهٴ مطالعات جمهوری‌خواهان با همکاران دموکرات خود چندین طرح قانونی تنظیم کرده‌اند که تضمین می‌کند دولت بایدن در مذاکره با (رژیم) ایران شفاف باشد (وگزارش بدهد).

 

در بخشی از این لایحه آمده است: «هیچ مبلغی که در کادر قانون تخصیص و یا در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته چه از طریق بسته‌های پول، ارز، یا هر جنس بهادار مجاز نیست به حکومت ایران یا هر بخشی از این حکومت یا هر مأمور یا وابستگان آن منتقل شود».

این گزارش باید «تأثیرات مستقیم یا غیرمستقیم محتمل اعم از تعلیق (تحریم)، صدور یا لغو هر گونه معافیت (از تحریم)، مجوز یا تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه (رژیم) ایران» را در بر بگیرد.

در این لایحه از وزیر دفاع آمریکا خواسته شده که طی ۱۸۰روز، گزارشی را دربارهٔ توانمندی‌های نظامی رژیم، از جمله سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس، بسیج، ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه و نیروهای تروریست نیابتی حکومت آخوندی، به‌کمیتهٴ قوای مسلح مجلس نمایندگان و سنا ارائه کند.

طبق این لایحه وزیر دفاع آمریکا بایستی گزارش دیگری را هم حول تروریست‌های نیابتی رژیم در منطقه نظیر حزب‌الشیطان لبنان و گروه‌های مانند سپاه بدر، کتائب (در عراق) و حوثی‌های یمن ارائه کند. (سایت کنگره: اول مهر)

 

نیکول مالیوتاکیس عضو کمیتهٴ خارجی کنگرهٔ آمریکا روز ۲مهر با صدور بیانیه‌یی از تصویب لایحهٔ بودجهٔ دفاعی آمریکا و حمایت دو حزبی از آن در مجلس نمایندگان استقبال کرد، و نوشت: « (این لایحه) شامل الحاقیة او است که در آن از رئیس‌جمهور بایدن خواسته می‌شود گزارشی به‌کنگره و مردم ارائه کند و همهٔ فعالیت‌های شرورانهٔ (رژیم) ایران که در خاک آمریکا انجام شده، از جمله حملات تروریستی، نقض (قوانین) صادرات، نقض تحریم‌ها، حملات سایبری و عملیات پولشویی علنی (این رژیم) افشا شود»... .

نیکول مالیوتاکیس، گفت: «برای مردم و کنگره مهم است که نسبت به‌همه حقایق مربوط به هر گونه عملیات شرورانهٔ (رژیم) ایران در خاک آمریکا آگاه باشند تا این رژیم را مورد حسابرسی قرار دهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94037694-0f14-4f19-98cc-f3060d62c820"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات