728 x 90

مجاهد خلق محمد حیاتی از جنایت ساواک در کشتار ۹مجاهد و فدایی می‌گوید

مجاهد خلق محمد حیاتی شاهدی از جنایات ساواک شاه از زبان رئیس زندان اوین در مورد کشتار ۹فدایی و مجاهد در اوین می‌گوید. او به نقش جنایتکارانه پرویز ثابتی در این جنایت اشاره می‌کند.

 

مجاهد خلق محمد حیاتی می‌گوید:

«رئیس کل اوین آنموقع سرهنگ وزیری بود این آمد همان راز اول و دوم می‌خواست به‌اصطلاح می‌خواست جلوی ما را بگیره که ما سر و صدایی نکنیم. می‌دونید چی گفت؟ گفت ببینید اگر دست از پا خطا بکنید اگر کاری بکنید سرنوشت شما مثل همین ۹نفر بالای پشت‌بام همین تپه‌های اوین است. روز اول لو داد، تصادف چیه؟ فرار چیه؟ می‌خواهم بگویم این دژخیم که میگوید که رفتیم بالا آنجا این کار را کرد. من خودم از زبان یک رئیس زندان اوین هم شنیدم که اینطوری تهدید می‌کرد و باز هم این دژخیم تهرانی می‌گوید که ثابتی برای انتقام از مخالفان پهلوی بدون محاکمه دستور کشتار دسته‌جمعی زندانیان را می‌داد و می‌گوید که این عملیات را پرویز ثابتی مدیر کل وقت ساواک به‌طور کامل در جزئیاتش قرار دارد. همین شکنجه‌ها و همین اعدامها. بله می‌خواهم بگویم متهمین سیاسی در ساواک و اطلاعات شهربانی با وحشیانه‌ترین وضع شکنجه می‌شدند. شکنجه‌هایی که طبق ماده ۱۰۳ خودشان حق شکنجه نداشتند و حتی اگر کسی زیر شکنجه‌ها به‌شهادت می‌رسید شکنجه‌گر باید می‌رفت دادگاه این قانون خودشان است، حالا دم از حقوق‌بشر می‌زنید؟ و ادعای دموکراسی می‌کنید؟ این هم قانون خودتان بود که با آن اینطوری رفتار کردید. بعد گفت که آنچه که از این شکنجه‌گران ساواک به ریاست سردژخیم پرویز ثابتی دیگه چه چیزهایی بود سوزوندن با اجاق برقی که گفتم نمونه‌اش را کشیدن ناخن شلاق سیمی و انواع شکنجه‌ها اینها روش معمول ساواک و شهربانی بود.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1435bcee-8869-40f5-88b5-6e9a26003a90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات