728 x 90

متحدان ناتو خواستار زمان بیشتری جهت خارج کردن مردم از کابل شده‌اند

تقلا برای خروج از افغانستان
تقلا برای خروج از افغانستان

خبرگزاری رویترز روز ۲۹مرداد نوشت: متحدان ناتو خواستار زمان بیشتری جهت خارج کردن مردم از کابل شده‌اند.
رویترز در گزارشی نوشت: از آنجایی که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان بسیاری از مردم که خواستار عبور ایمن هستند و در محوطه بیرون فرودگاه گیر افتاده‌اند، روز جمعه چندین عضو کشور ناتو فشار گذاشتند که زمان ضرب‌الاجل کنونی ۳۱اوت برای تخلیه از کابل عقب تر بیافتد.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو وضعیت خارج از فرودگاه کابل را "بسیار وخیم و دشوار" توصیف کرد. هزاران تبعه خارجی و افرادی که ممکن است در معرض تهدید طالبان باشند، به‌شدت تلاش می‌کنند وارد فرودگاه شوند.
وی پس از نشست اضطراری وزرای خارجه ناتو گفت: "ایالات متحده اعلام کرد در ۳۱اوت جدول زمانی به پایان می‌رسد، اما چند هم‌پیمان ما ضرورت تمدید زمان خروج را مطرح کرده‌اند تا بتوانند نفرات بیشتری را از کشور خارج کنند".


گرچه ضرب‌الاجل خروج هزاران نیروی نظامی آمریکا ۳۱اوت است و حضور نیروها برای تأمین امنیت فرودگاه حیاتی است، با این حال رئیس‌جمهور جو بایدن این هفته گفت آنها ممکن است برای تسهیل تخلیه آمریکایی‌ها مدت بیشتری بمانند.
بنا به‌گفته یک مقام ناتو، از یکشنبه روز تصرف پایتخت توسط طالبان بیش از ۱۸۰۰۰نفر کابل را ترک کرده‌اند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c49669a0-589f-46a9-96c8-b6787cebe9cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات