728 x 90

مایک پمپئو: هیچ‌کدام از ۱۲مادهٔ تغییر رفتار انجام نشده، چالش اصلی پشتیبانی مالی این رژیم از نیروهای دست‌نشانده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچ‌یک از موارد طرح ۱۲ماده‌ای برای تغییر رفتار رژیم ایران انجام نشده و پاسخ، منفی بوده است. چالش اصلی در قبال این رژیم، پشتیبانی مالی‌ آن از نیروهای دست‌نشانده است.

وی تأکید کرد هیچ اختلافی بین او، جان بولتون و برایان هوک وجود ندارد. آنچه برخی افراد می‌گویند داستانهایی است که برای سرگرمی‌های خودمانی در قهوه خوردن خوب است.

وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از اعضای ارشد دولت قبلی آمریکا در روابطشان با رژیم آخوندی گفت: آنها به همتایان خود در ایران علامت می‌دهند که باید صبر کنند تا این دولت دوره‌اش تمام شود.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با هیو هیوییت که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا درج شده است گفت: ما می‌خواستیم با طرح ۱۲ماده‌ای رفتار رهبری ارشد جمهوری اسلامی و رژیم اش تغییر کند ولی جواب منفی است و هیچیک از این ۱۲مورد عملی نشده است. مواردی مانند توقف پرتاب موشکهای بالستیک و با توان حمل کلاهک اتمی، آزادی شهروندان خارجی، خاتمه دادن به حمایت از گروه‌های ترور، هیچ‌کدام از اینها تا این تاریخ اتفاق نیافتاده‌اند.

 

پمپئو همچنین گفت: هدف استراتژی ما تضعیف ظرفیت رژیم ایران برای حمایت از نیروهای نیابتی بوده است چه حزب‌الله که برایش موشک می‌فرستند چه در سوریه یا شبه‌نظامیان شیعی در عراق که دولت عراق را تضعیف می‌کنند تا نتواند به‌عنوان یک دولت مستقل روی پای خود بایستد. همچنین است پرتاب موشکهای رژیم ایران از یمن توسط حوثیها – که نیروی دست‌نشانده رژیم ایران هستند، همه اینها فعالیت‌هایی هستند که در خاورمیانه بی‌ثبات کننده است و توقف اینها از جمله اهداف اصلی ما در سیاست مقابله با رژیم ایران است.

 

پمپئو در مورد نقش رژیم در حملات اخیر به کشتی‌های نفتکش در ساحل امارات گفت: با توجه به همه درگیریهای منطقه‌ای که ما طی دهه گذشته دیده‌ایم و شکل این حملات، محتمل است رژیم ایران پشت آنها باشد و ما به پیگیری وضعیت ادامه می‌دهیم.

 

پمپئو در مورد نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی نیز گفت: رژیم ایران به‌لحاظ آزادی مذهبی، اذیت و آزار شمار عظیمی از زندانیان سیاسی، یکی از ناقضین انزجارآور حقوق‌بشر در جهان است.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: ما روشن ساخته‌ایم که اجازه نمی‌دهیم رژیم ایران در پشت نیروهای نیابتی پنهان شود، اگر آمریکا مورد تعرض قرار گیرند چه توسط خود رژیم و چه از طریق نیروهای نیابتی‌اش، ما به‌صورتی متناسب علیه رژیم ایران پاسخ می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e787ee71-2d56-47f7-8d26-f7510b76f020"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات