728 x 90

مایک پمپئو:‌ ما می‌خواهیم پولی نباشد که قاسم سلیمانی صرف مرگ و کشتار در جهان کند

کنفرانس ورشو - لهستان
کنفرانس ورشو - لهستان

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۲۵بهمن در حاشیه اجلاس ورشو طی مصاحبه‌یی گفت:‌ ‌هدف ما مشخص است ما می‌خواهیم پولی نباشد که قاسم سلیمانی صرف مرگ و کشتار در جهان کند. ما قصدمان این است چنان فشار بر گلوی درآمد ایران را زیاد کنیم که دیگر پولی برای حمایت از تروریسم برایش باقی نماند. هدف ما حمایت از مردم ایران است.»

 

وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ «همه بر سر این توافق کردیم که خطر و تهدید رژیم ایران جدی است و همه باید با هم همکاری کنیم که این تهدید را بتوان بی‌اثر کرد.»

 

مایک پمپئو: مشکل می‌توان روی هر مشکلی در خاورمیانه صحبت کرد اما از رژیم ایران چیزی نگفت

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۵بهمن طی پیامی گفت: امروز در اجلاس ورشو تبادل خوب و صریح ایده‌ها حول طیف وسیعی از موضوعات، ضدترویزم، توسعه موشکی، جرایم سایبری، نقض حقوق‌بشر و غیره را شامل می‌شد. همان‌گونه که به همکارانم گفتم مشکل می‌توان حول هر یک از این موضوعات صحبت کرد اما صحبتی از رژیم ایران به میان نیاوریم.

 

در کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس ورشو، مایک پومپئو در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی ار لهستان و تلاشهای وزیر خارجه این کشور، گفت: تهدیدات فقط به خاورمیانه محدود نمی‌شوند و در ادامه به اروپا و آمریکا منتقل می‌شوند. به همین دلیل کشورهای جهان به‌طور گسترده در این اجلاس شرکت کردند.

در جریان کنفرانس ما در مورد یمن، سوریه، ایران و خاورمیانه صحبت کردیم تا راهی برای آن پیدا کنیم برای مقابله با تروریسم. دلیلی که ما این جا هستیم این است که ما باید با اقدامی واقعی با بزرگترین تهدید جهان روبه‌رو بشویم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما فکر می‌کنیم که تحریم‌های بیشتر و فشار بیشتر روی رژیم ایران ضروری است و این به مردم ایران فرصت خواهد داد تا آنچه را که سزاوار آن هستند به‌دست بیاورند. ما فکر می‌کنیم که اینکار حکومت فاسد آخوندها در ایران، را از ثروت و منابعی که برای ایجاد این‌همه ویرانی که در این دو روز از کشورهای سراسر جهان در مورد آن شنیدیم، محروم خواهد ساخت.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا مصمم است همه کشورهای دنیا را متقاعد کند که این به نفع جمعی همه ماست که (خامنه‌ای)، روحانی و قاسم سلیمانی را از پولی که نیاز دارند تا به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم سوخت رسانی کنند، محروم کنیم. در این مسأله هیچ ابهامی وجود ندارد.

مایک پومپئو در پاسخ به سؤالی راجع به تمرکز کنفرانس ورشو روی حکومت آخوندی گفت: توافقی جهانی هست که رژیم ایران یک تهدید است. کشورها در این اجلاس یکدست بودند. کسی حتی نگفت در مورد ایران مبالغه شده است. واقعیت این است که نمی‌شود از یمن صحبت کرد ولی از حوثیها نگفت یا از سوریه صحبت کرد و لی از نیروی قدس نگفت همه اینها پشتش رژیم ایران است.

همچنین وقتی در مورد لبنان و عراق صحبت می‌کنیم باید نقش حزب‌الله و شبه‌نظامیان و وابستگان به رژیم ایران را خاطرنشان کنیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/008c0fae-b996-41ff-9152-f5f0d3dd94df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات