728 x 90

مایک پمپئو: حتی روحانی به ۴۰سال شکست رژیم ایران اعتراف می‌کند

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بامداد جمعه ۱۲بهمن۹۷ با اشاره به توئیت آخوند روحانی نوشت: حتی رئیس جمهورتان به ۴۰سال شکست رژیم ایران اعتراف می‌کند.

 

وی با اشاره به ایدئولوژی بنیادگرایانه رژیم ایران افزود: «نیازی نبود این‌طور باشد، اما رژیم حاکم بر ایران همواره ایدئولوژی را بر منافع و رفاه مردم ایران ترجیح داده است.»

مایک پمپئو در انتهای این پیام از هشتگ #چهل_سال_شکست استفاده کرده است.

 

وزیر خارجه آمریکا در آبان ماه گذشته همزمان با شروع مرحله دوم تحریمها، در پیامی گفت: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند. مردم ایران پس از گذشت تقریباً ۴٠سال بیشترین صدمه را از سوء مدیریت و فساد اقتصادی خورده‌اند.»

 

همچنین مایک پمپئو روز یکشنبه ۲۳دیماه در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز درباره تروریسم رژیم ایران گفت:‌ تلاشهای ما برای مقابله با تروریسمی است که منشأ آن رژیم ایران است.

اینها گروهی هستند که در میان بدترین تروریستها در دنیا هستند. آنها کمترین احترامی برای حقوق‌بشر قائل نیستند. به همین دلیل است که این دولت سیاست بسیار سختی علیه رژیم ایران اتخاذ کرده است.

 

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دوشنبه ۲۲دی۹۷ از طریق العربیه پیامی را برای ملت ایران فرستاد و بر حمایت ایالات متحده از مردم این کشور برای برقراری دموکراسی حقیقی در ایران تأکید کرد و گفت: «ملت ایران بداند که ما خواهان زندگی بهتری برای آنان هستیم. ما خواهان شنیدن صداهای ایرانیان و وجود دموکراسی حقیقی هستیم.

 

مایک پمپئو پنجشنبه ۲۰دی۹۷ در سخنرانی در دانشگاه قاهره در مصر گفت: «تردید» و «سکوت» دولت وقت آمریکا در زمان انتخابات سال ۸۸ در ایران، باعث شد آخوندها آزادی را در ایران به بند بکشند. ما به دوران چشم بستن آگاهانه در قبال اقدامات رژیم ایران پایان دادیم. ما اعلام کردیم در کنار مردم ایران برای آزادیخواهی ایستاده‌ایم. آمریکای دوران دونالد ترامپ می‌گوید آمریکا نباید از آخوندها محافظت کند.

 

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ۱۸دی۹۷ از موافقت اتحادیه اروپا با تحریمهای وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌دلیل سوءقصد تروریستی در اروپا استقبال کرد و نوشت: کشورهای اروپایی با اقدام امروز یک پیام روشن فرستادند که تروریسم تحمل نخواهد شد. ایالات متحده از تحریمهای جدید قویاً حمایت می‌کند و در کنار متحدان اروپایی‌مان می‌ایستد چرا که ما با یک تهدید مشترک مقابله می‌کنیم.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۳۰شهریور۹۷ در جلسه‌یی در واشنگتن به موضوع آزادیهای مذهبی در جهان پرداخت و گفت:‌

ما برای‌ شان انسانی مردم ایران می‌جنگیم به این صورت که حقیقت را راجع به این رژیم سرکوبگر و فاسد افشا می‌کنیم که این مردم را کنترل می‌کند. من می‌دانم که این بسیاری از ما را آزار می‌دهد که شاهد اذیت و آزار ادامه‌دار مسیحیان و سایر اقلیتها در کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران باشیم.

اقلیتهای مذهبی در ایران به‌طور مستمر به زندان فرستاده می‌شوند و حقوقشان نفی می‌شود و از شغلشان محروم می‌شوند و در معرض بدرفتاریهای مختلف قرار می‌گیرند...

من مثالهای زیادی دارم که طی ۴۰سال حکومت این رژیم سرکوبگر و فاسد و دو رو چه بر سر این مردم آمده است.

 

مایک پمپئو در اوایل مرداد ۹۷ طی سخنانی در کتابخانه ریگان در ارتباط با دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران گفت:

در اوایل همین ماه جاری، یک به‌اصطلاح دیپلمات ایرانی مستقر در وین را، به جرم تأمین مواد منفجره برای یک عملیات بمب‌گذاری که قرار بود برای انفجار در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه مورد استفاده قرار گیرد دستگیر کردند. این واقعه همه آنچه که باید درباره رژیم بدانید را به شما می‌گوید.

 

چهل سال حکومت ایران دزدسالاری و حکومت فاسدان

این چهل سال انقلاب، تلخ بوده است. چهل سال دزدسالاری و حکومت فاسدان، چهل سال غارت ثروت مردم برای حمایت از تروریسم، چهل سال به زندان افکندن ایرانیان عادی به‌خاطر بیان مسالمت‌آمیز حقوقشان.

 

اعتراضات خیابان در ایران بی‌سابقه بوده است

از دسامبر گذشته پایدارترین و قوی‌ترین اعتراضات خیابانی رخ داده که از سال ۱۹۷۹تا کنون بی‌سابقه بوده است. برخی از شعارهای تیز: مردم در فقر هستند در حالیکه آخوندها مانند خدا زندگی می‌کنند.

 

هر چند این تظلم‌خواهیها اشکال مختلفی دارند اما همه این صداهای نارضایتی در یک چیز مشترک هستند و آن این‌که آنها از سوی این رژیم مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند. ایرانیان خواهان کرامت، پاسخگویی و احترام هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/566013ad-64c0-4e64-ac68-400353d1e346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات