728 x 90

مایک پمپئو: تحریم قاضی مقیسه و قاضی صلواتی، آنها صدها زندانی را اعدام کردند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۸آذر۹۸ طی جلسه‌یی در ساختمان وزارت‌خارجه ضمن محکوم کردن کشتار قیام‌کنندگان در ایران گفت: این رژیم (در قیام آبان) صدها و شاید هزاران نفر را کشته است.

وی تحریم‌هایی را علیه دوتن از دژخیمان قضاییه رژیم، آخوند محمد مقیسه و ابوالقاسم صلواتی به‌خاطر اعدام صدها تن اعلام کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین اعلام کرد که مقام‌های رژیم ایران که در کشتار مردم دست دارند و خانواده‌های آنها حق ورود به آمریکا ندارند. مایک پمپئو گفت: اراذلی که فرزندان مردم ایران را می‌کشند، حق ندارند فرزندان خود را برای تحصیل به آمریکا بفرستند.

 

مایک پمپئو درباره قیام آبان ماه ایران گفت: اعتراض کنندگان ایرانی در ماه نوامبر شروع کردند و کارشان را شتاب دادند و به‌روشنی نشان دادند که مردم ایران صبرشان به‌سر آمده است. صبرشان از شکستهای اقتصادی این رژیم، از فاسدان حاکم، از رژیمی که‌ شأن و کرامت پایه‌یی که شایسته هر انسانی است را نفی کرده است. از دختران دانشجو در تهران تا معلمان در مشهد و از جوانان ماهشهر.

 

مایک پمپئو افزود... آخوندها و باند اوباشان آنها که ۴۰سال پیش ریشه‌های خشم خود را کاشتند اکنون باید تغییر کنند. در سال ۱۹۷۹ آنها با تعصب دیوانه‌واری که داشتند سلطه خود را بر مردم بسیار عالی ایران اعمال کردند. در این روز، رژیم ایران ناامیدانه تلاش می‌کند تا افکار مردم، سخنرانیها و در واقع زندگی را در تمامیتش کنترل کند.

 

مایک پمپئو به سرکوب روزنامه‌نگاران، زنان و اقلیتهای مذهبی اشاره کرد و افزود:‌ رژیم ایران حتی به قانون اساسی خود نیز پایبند نیست. بر اساس همان قانون اجازه راهپیمایی داده شده اما هر کس در راهپیمایی شرکت کند با سرکوب و اعدام روبه‌رو می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران عضو کنوانسیون جهانی حقوق مدنی و سیاسی است... ولی به‌رغم این، رژیم ایران اجازه استفاده از مجازات اعدام برای دختران از سن ۹سال و پسران از سن ۱۳سال را می‌دهد. دو پسر ۱۷ساله بشکل مخفی در سال گذشته در ایران اعدام شده‌اند و ما در ۳۰روز گذشته شاهد کشتار تظاهر کنندگان بضرب گلوله در خیابان‌ها بوده‌ایم. ما از رفتار یک گروه بیرحم و فاسد با مردمی پرافتخار و صاحب تاریخ دیرین رنج می‌بریم - ما از دیدن این‌که ملت ایران به‌دلیل حاکمانی ظالم هر چه بیشتر در فقر فرو می‌روند رنج می‌بریم -.

مردم ایران دارای یک دوست پایدار و متعهدی هستند. ایالات متحده در کنار مردم ایران خواهد ایستاد و تحت ریاست‌جمهوری ترامپ در کنار آنها بوده است. این حمایت علنی ما می‌باشد، این حمایت معنوی و اخلاقی ما می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db11fd4e-dcc2-4a46-bd8a-ae148aed6384"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات