728 x 90

مایک پمپئو از برایان هوک به‌خاطر کسب نتایج تاریخی در مقابله با رژیم ایران تشکر کرد

مایک پمپئو - برایان هوک
مایک پمپئو - برایان هوک

پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران و مشاور ارشد وزیر خارجه تصمیم به کناره‌گیری گرفته و به بخش خصوصی می‌رود.

پمپئو در موضع‌گیری خود در این خصوص از برایان هوک بسیار قدردانی کرده و می‌گوید: برایان هوک بیش از دو سال نفر اصلی من در رابطه با ایران بوده است و در مقابله با رژیم ایران نتایج تاریخی به‌دست آورده است. او هم‌چنین به‌نحو ممتازی به‌عنوان مدیر سیاست‌گذاری خدمت کرد و طیفی از استراتژیهای جدید راه‌اندازی کرد. او یک دوست خوب و مشاور قابل تکیه برای من بود و از خدماتش تشکر می‌کنم.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین اعلام کرد: الیوت آبرامز به‌دنبال یک دوره انتقالی با برایان هوک مسئولیت نماینده ویژه برای ایران را علاوه بر مسئولیتهایش به‌عنوان نماینده ویژه برای ونزوئلا، به عهده خواهد گرفت.

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت و موسوی از جانب وزارت‌خارجه رژیم سریعاً برای روحیه دادن به ایادی و مزدوران رژیم به صدور توئیتهایی مبادرت کردند مبنی بر این‌که سیاست فشار حداکثری برای فروپاشی و تغییر رژیم شکست‌خورده است. آنها هراسان از قیام مردم ایران برای رفتن «مایک» و «دونالد» دست به دعا شده‌اند!

توئیت شمخانی - 0

توئیت شمخانی - 1

نیویورک تایمز در مورد کناره‌گیری برایان هوک نوشت که خروج او از این مقام، هر گونه احتمال باقی مانده در رابطه با ابتکارعمل دیپلماتیک با ایران را قبل از پایان دوره آقای ترامپ دفن می‌کند.

نیویورک تایمز افزوده است: برای ایرانیان - و از نظر برخی منتقدان وی در اروپا و آمریکا - آقای هوک صرفاً مدافع سیاستی بود که به‌معنای شکست دادن رژیم ایران و مجبور کردن آن به بازگشت به میز مذاکره برای گفتگو در مورد برجام بود. این در حالی است که تصمیم آقای ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای، رژیم ایران را وادار به تغییر رفتار نکرده و منجر به تلاش برای بازسازی تأسیسات و تولید مواد هسته‌یی شده است.

به‌نوشته نیویورک تایمز، جانشین هوک، الیوت آبرامز، یک کهنه‌کار سیاست خارجی محافظه‌کار و یک سخت سر در مورد ایران است.آبرامز در حال حاضر نماینده ویژه برای ونزوئلاست.

آقای هوک در مصاحبه روز چهارشنبه گفت که با هر شاخصی، رژیم و مزدوران تروریست آن، ضعیف‌تر از سه سال و نیم قبل هستند. با معامله، بدون معامله، ما بسیار موفق بوده‌ایم.

سناتور لیندزی گراهام، کسی که مستمراً به ترامپ در مورد سیاست خارجی مشاوره می‌دهد، آقای هوک را ستود ولی اذعان کرد که "پنجره جایگزینی"برای توافق هسته‌یی"احتمالاً قبل از انتخابات بسته می‌شود".

گراهام گفت کار آقای هوک «عالی بوده» و همین که او این مدت دوام آورده است دستاورد کمی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ نیست.

برایان هوک - 0

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d5c3efa-aacb-42da-bf21-9e6b8c3df10f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات