728 x 90

مایک پمپئو: برای مهار برنامه موشکی رژیم ایران، باید محدودیت سخت‌تری اعمال کنیم

آزمایش موشکی رژیم ایران
آزمایش موشکی رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش پرتاب موشک توسط رژیم ایران گفت: « آخرین پرتاب موشک توسط رژیم ایران مجدداً اثبات می‌کند که توافق اتمی هیچ کاری برای متوقف‌ ساختن برنامه موشکی رژیم ایران انجام نمی‌دهد. رژیم ایران در حالی‌که ظرفیتهای موشک بالستیک خود را ارتقا می‌دهد در حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما باید برای مهار برنامه موشکی رژیم ایران، محدودیت سخت‌تری اعمال کنیم.

 

آمریکا از رژیم ایران خواست تا پرتاب فضایی خود را متوقف کند

رویترز نوشت: وزارت‌خارجه آمریکا گفت نسبت به تلاش شکست خورده رژیم ایران جهت پرتاب ماهواره به فضا در ماه گذشته مطلع است و از تهران خواست تا این فعالیتها، که نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است را متوقف سازد.

رابرت پالادینو Robert Palladino سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما با دادن فراخوان به رژیم ایران برای متوقف‌ ساختن فوری تمامی فعالیت‌هایی که در هماهنگی با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل نیست ادامه می‌دهیم از جمله پرتاب تجهیزات فضائی».

 

روز پنجشنبه ۱۸بهمن ۹۷خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از کمپانی دیجیتال گلوب واقع در کلرادو گزارش داد بر اساس تصاویر ماهواره‌یی که روز پنجشنبه ۱۸بهمن منتشر شده و به‌رغم اعتراض آمریکا، رژیم ایران دومین ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.

 

در این تصویر ماهواره‌ئی، که توسط «دیجیتال گلوب» در ۵فوریه /سه‌شنبه ۱۶بهمن ارائه شده یک موشک در سکوی پرتاب و فعالیت‌هایی در مرکز فضایی خمینی در استان سمنان ایران نشان داده می‌شود. تصاویر منتشر شده در ۷فوریه/ پنجشنبه ۱۸بهمن این‌طور نشان می‌دهد که به‌رغم انتقاد ایالات متحده که برنامه فضایی ایران به توسعه موشکهای بالستیک کمک می‌کند، به‌نظر می‌رسد ایران برای پرتاب دوم ماهواره تلاش کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4190248-7a9e-49aa-a1b1-b1d684df3866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات