728 x 90

مایک پمپئو: ادامه اعمال باجگیرانه اتمی به انزوای بیشتر رژیم ایران می‌انجامد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ۱۸آبان در پیامی باجگیری رژیم آخوندی را محکوم کرد و گفت: «آمریکا از این موضوع که آژانس، مواد اتمی بالقوه اعلام نشده کشف کرده و این‌که این رژیم یک بازرس این آژانس را بازداشت کرده که یک اقدام تهدیدامیز ظالمانه است شوکه می‌باشد.»

وی افزود:‌ «ایران بایستی به‌طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. ادامه اعمال باجگیرانه اتمی به انزوای بیشتر ایران می‌انجامد».

 

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین در بیانیه‌یی بازداشت بازرس آژانس توسط رژیم ایران را محکوم کرد و آنرا زننده و غیرقابل توجیه و برای ارعاب توصیف کرد.

مایک پمپئو نسبت به عدم همکاری کافی رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعای رژیم آخوندی در مورد علت اخراج بازرس این آژانس از ایران را تکذیب کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ این ادعای رژیم ایران که بازرس ما مواد منفجره به همراه داشته است، صحت ندارد.

رژیم آخوندی روز چهارشنبه ۱۵آبان اعلام کرد که هفته گذشته یکی از بازرسان آژانس را به‌دلیل "نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک" از ورود به تأسیسات هسته‌یی نطنز منع کرده است.

رژیم آخوندی ویزای این بازرس را لغو و او را از ایران اخراج کرد.

کاظم غریب‌آبادی، نماینده رژیم آخوندی در آژانس در وین گفت در مورد بازرسان "دغدغه‌های امنیتی" داریم.

کورنل فروتا، مدیر کل موقت آژانس در بیانیه‌یی گفت رژیم ایران نباید کسی را که در چارچوب وظایف پادمانی در حال انجام وظیفه بوده مجبور به ترک ایران می‌کرد.

جکی وولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تمام اعضای شورای حکام آژانس خواست که "آشکارا اعلام کنند چنین اقدام‌هایی به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، تحمل نخواهد شد و پیامدهایی به‌دنبال خواهد داشت."

نماینده اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌یی از نپذیرفتن یکی از بازرسان آژانس ابراز نگرانی کرد و از رژیم آخوندی خواست اطمینان دهد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد: تشدید بحرانهای هسته‌یی رژیم ایران نشان‌دهنده اهداف این رژیم برای اخاذی از جامعه بین‌المللی و تحمیل خشونت و تروریسم است. این رژیم حاکمیت همسایگان خود را تضعیف می‌کند و آمریکا از همه ملتها می‌خواهد که این رفتار را رد کنند و فشار روی رژیم ایران را افزایش دهند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbf01e00-0c35-4090-80a5-aa340f2f8a03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات