728 x 90

مایک پریجنت:‌ در مذاکره با کره شمالی باید از تجربه بد توافق اتمی رژیم ایران عبرت گرفت

مایکل پریجنت از انستیتو هادسون
مایکل پریجنت از انستیتو هادسون

مایکل پریجنت کارشناس بنیاد هادسون در واشنگتن طی مصاحبه‌یی با تلویزیون فاکس نیوز۲۰خرداد۹۷گفت:‌ مذاکره با کره شمالی در حالی است که گزینه نظامی روی میز است. این موضوع پیشتر توسط مایک پمپئو به رهبر کره شمالی منتقل شده است. به کیم جونگ اون گفته شد اگر توافق صورت نگیرد گزینه نظامی در انتظار است. اگر مذاکرات شکست بخورد فشار ما بر کره شمالی ماکزیمم خواهد بود، فشار اقتصادی بهمراه گزینه نظامی می‌تواند روی میز باشد.

مایکل پریجنت افزود: دمکراتهای کنگره آمریکا دیدند توافق با ایران چگونه بود! حالا نمایندگان کلیدی آنها می‌گویند باید برنامه اتمی کره شمالی به‌طور کامل اوراق شود و هیچ امتیازی نباید داده شود تا تجربه رژیم ایران تکرار نشود.

 

دمکراتهای آمریکا هم می‌گویند نباید تجربه بد توافق با رژیم ایران تکرار شود

تقریباً برای اولین بار است که در آمریکا جبهه‌ای متحد در مورد برنامه اتمی کره شمالی وجود دارد. در حالی که در مورد توافق اتمی با رژیم ایران چنین چیزی وجود نداشت.

دموکرات ها و جمهوریخواهان می‌گویند می‌خواهند در مورد کره شمالی سخت بگیرند. فکر می‌کنم این به رئیس‌جمهور ترامپ دست بالا را می‌دهد.

من به‌طور محتاطانه‌ای خوشبین هستم. کاری که می‌کنم این است که از یک توافق بد حمایت نمی‌کنم همان‌طور که از توافق بد با رژیم ایران حمایت نکردم.

 

دیداری با هدف خلع‌سلاح کامل کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ در سنگاپور به‌سر می‌برد. رهبر کره شمالی هم روز گذشته وارد این کشور شده است. قرار است سه‌شنبه ۲۲خرداد مذاکرات میان آنها برگزار شود.

از سال ۱۹۵۰ که جنگ دو کره شروع شد و بعد با دخالت کشورهای آمریکا و چین در سال ۱۹۵۳متوقف شد، دیداری در این سطح برگزار نشده است.

اصلی‌ترین دلیل این دیدار خلع‌سلاح هسته‌یی کره شمالی است. آمریکا خواستار توقف برنامه موشکی و هسته‌یی کره است و در مقابل وعده کمکهای گسترده داده است. از سوی دیگر رهبر کره شمالی معتقد است که این روند باید تدریجی باشد و حکومت او تهدید نشود.

پدر و پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی همواره بر برنامه هسته‌یی و موشکی به‌عنوان ابزاری برای جلوگیری از حمله احتمالی به این کشور نگاه می‌کردند.

هنوز کسی نمی‌داند در دیدار روز سه‌شنبه چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ شنبه شب قبل از ترک کانادا به مقصد سنگاپور، گفت که این یک فرصت برای کره شمالی است.

او هم‌چنین دیدار با رهبر کره شمالی را ماموریتی برای صلح نامید که می‌تواند به تقویت ثبات و امنیت در سراسر جهان کمک کند.

 

دونالد ترامپ:‌ هدف دیدار با رهبر کره شمالی خلع‌سلاح اتمی است

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من به مأموریت صلح می‌روم. قلب میلیون‌ها نفر با قلب من همراه است. میلیون‌ها نفر از سراسر جهان. باید به غیراتمی ساختن برسیم. باید در مدت کوتاهی، کره شمالی کشوری فوق‌العاده شود. ما از همکاری کره شمالی قدردانی می‌کنیم. آنها به‌خوبی با ما همکاری کردند. تا این جا همه چیز خوب پیش رفته است. باید دید چه رخ می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «من مطمئن هستم و احساس می‌کنم کیم جونگ اون می‌خواهد کاری بزرگ برای مردم کشورش انجام دهد. او فرصت این عمل را دارد، اما این فرصتی نیست که تکرار شود.»

دونالد ترامپ افزود: «اگر فکر کنم دیدار نتیجه‌ای ندارد، وقت خودم و او (رهبر کره شمالی) را تلف نخواهم کرد.»

هدف رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ از ملاقات با کیم جونگ اون، غیراتمی ساختن کامل، قابل تأیید و غیرقابل برگشت کره شمالی است.

 

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40bb54aa-1198-4588-af07-c8d24f1e06ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات