728 x 90

ماکرون به رژیم ایران و حزب‌الله هشدار داد که جبهه‌های جدیدی را در مناقشه کنونی خاورمیانه باز نکنند

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون به حزب‌الله و رژیم ایران هشدار داد که جبهه‌های جدیدی را در مناقشه کنونی خاورمیانه باز نکنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به منطقه، در بیت‌المقدس با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اسراییل به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
کانال یک تلویزیون فرانسه دربارهٔ کنفرانس مطبوعاتی مشترک ماکرون و نتانیاهو گزارش داد: رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «فرانسه آماده است تا ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز بتواند با حماس بجنگد. من به شرکای بین‌المللی خود پیشنهاد می‌کنم که بتوانیم یک ائتلاف منطقه‌یی و بین‌المللی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی که همه ما را تهدید می‌کنند، ایجاد کنیم».
ماکرون تأکید کرد: «من در اینجا به حزب‌الله، رژیم ایران، حوثی‌ها در یمن و همه طرفهایی که اسراییل را در منطقه تهدید می‌کنند هشدار می‌دهم که ریسک بی‌ملاحظهٔ گشودن جبهه‌های جدید را نپذیرند».
بنا به گزارش کانال یک تلویزیون فرانسه، ماکرون در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «آرمان فلسطین باید با منطق شنیده شود. ثبات منطقه، بازگشت به عادی‌سازی روابط که اعلام شده بود، فقط در صورتی تضمین خواهد شد که پاسخ اسراییل به خشونت تروریستی بی‌امان باشد، اما هم‌چنین (پاسخی) سیاسی باشد که حق مشروع فلسطینی‌ها را برای برخورداری از یک سرزمین و یک کشور در صلح و امنیت در کنار اسراییل برخوردار بشوند».

(سایت ت‌اف۱: ۲آبان ۱۴۰۱)

رئیس‌جمهور فرانسه هم‌زمان با این سفر در حساب ایکس خود اعلام کرد: «۳۰تن از هموطنان ما روز ۷اکتبر به‌قتل رسیدند. ۹تن دیگر هم‌چنان ناپدید یا گروگان هستند».
 

تلویزیون ب‌اف‌ام، گزارش داد: «(ماکرون) از نخست‌وزیر اسراییل... خواست «قانون جنگ و دسترسی بشردوستانه را رعایت کند».
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «جنگ با حماس باید بی‌رحمانه باشد، اما نباید بدون قاعده باشد... دموکراسی‌ها قانون جنگ و دسترسی بشردوستانه را رعایت می‌کنند. دموکراسی‌ها شهروندان غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f86d8593-e37b-46ce-abaf-8ffa754acda5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات