728 x 90

مانور دریایی ۱۰روزه آمریکا و امارات متحده عربی در خلیج‌فارس

مانور دریایی ۱۰روزه آمریکا و امارات متحده عربی در خلیج‌فارس
مانور دریایی ۱۰روزه آمریکا و امارات متحده عربی در خلیج‌فارس

نیروهای دریایی امارات متحده عربی و آمریکا یک مانور دریایی ۱۰روزه را در ۲۳خرداد-۱۳ژوئن در خلیج‌فارس آغاز کردند.

سایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده [سنتکام] در گزارشی از منامه، بحرین نوشت: مانور Iron Defender یک رویداد تمرینی دوجانبه سالانه بین نیروی دریایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (NAVCENT) و نیروهایی از امارات متحده عربی است. این مانور بر عملیات‌های امنیت دریایی، اقدامات مقابله با مین و دفاع از بندر متمرکز است.

دریاسالار [آدمیرال سه ستاره] براد کوپر، فرمانده، ناوگان پنجم آمریکا و نیروهای دریایی ترکیبی، گفت: «امارات متحده عربی یک شریک استراتژیک دیرینه است. این مانور فرصتی عالی برای تعمیق روابط دوجانبه و آموزش با شرکای بسیار توانمند اماراتی ما است. وقتی با هم کار می‌کنیم قوی‌تر هستیم».

بیش از ۶۰۰پرسنل آمریکایی از نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده شرکت می‌کنند. ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده USS Momsen (DDG ۹۲)، USS Lewis B. Puller (ESB-۳) و USNS Catawba (T-ATF-۱۶۸) با کشتیهای گارد ساحلی ایالات متحده USCGC Robert Goldman (WPC ۱۱۴۲) و USCGC Baranof در دریا شرکت می‌کنند.

مقر NAVCENT در منامه، بحرین واقع شده است و نیروهای آمریکایی را که در خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند و سه نقطه حیاتی گره‌ای در تنگه هرمز، کانال سوئز و باب‌المندب عملیات می‌کنند، در بر می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2e27423-ba93-4d3c-a381-bd0ec372cd4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات