728 x 90

مامور مخفی دستگیر شده توسط اف.بی.آی، گرگی بود در لباس گوسفند

کاوه لطف‌الله افراسیابی  مامور مخفی دستگیر شده توسط اف بی آی
کاوه لطف‌الله افراسیابی مامور مخفی دستگیر شده توسط اف بی آی

سایت یو پی آی روز ۱۳بهمن در مطلبی به‌قلم استراون استیونسون با عنوان«جاسوس ایرانی دستگیر شده توسط اف.بی.آی گرگی بود در لباس گوسفند» درباره دستگیری کاوه افراسیابی مأمور مخفی رژیم آخوندی در آمریکا که از پوشش خبرنگاری استفاده می‌کرد نوشت: هنگامی که اف.بی.آی کاوه لطف‌الله افراسیابی، به‌عنوان یک کارشناس بی‌طرف را دستگیر کرد، باید باعث ایجاد شوک در محافل رسانه‌یی غرب شده باشد.

افراسیابی ۱۳سال گذشته را صرف تبلیغ در مورد مثبتات رژیم ایران برای قانونگذاران و رسانه‌های ایالات متحده کرده بود. حداقل تا زمانی که اف.بی.آی این واقعیت را کشف کرد، بیش از ۲۶۵هزار دلار از طریق نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در نیویورک به وی پرداخت شده بود، که نقض آشکار قانون ثبت نمایندگان خارجی می‌باشد، وی یک لابی‌گر ماهر و مورد اعتماد بود.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰دی۹۹، یک اتهام جنایی علیه فردی به نام کاوه لطف‌الله افراسیابی یک مأمور مخفی رژیم که معروف به لطف‌الله کاوه‌افراسیابی را اعلام کرد. وی متهم به همکاری و خدمت برای رژیم ایران در نقض قانون ثبت مأموران خارجی است.

وزارت داگستری آمریکا افزود: افراسیابی روز گذشته در منزل خود در واتر تاون، ماساچوست دستگیر شد و صبح امروز در دادگاه فدرال در بوستون، ماساچوست در حضور قاضی دادگاه ایالات متحده جنیفر بوآل Jennifer Boal حضور یافت.

به گفته جان سی دمرز، دستیار دادستان کل امنیت ملی، کاوه افراسیابی بیش از یک دهه خود را به‌عنوان یک کارشناس بی‌طرف به کنگره، روزنامه‌نگاران و مردم آمریکا معرفی کرده بود. اما در واقع او در تمامی این مدت به‌عنوان یک کارمند مخفی دولت ایران و نمایندگی دائمی این رژیم در سازمان ملل کار می‌کرد و برای کارهای تبلیغاتی خود در خدمت رژیم حقوق می‌گرفت. در همین رابطه او از ثبت نام خود در وزارت دادگستری که مأموران خارجی را موظف به ثبت نام‌می‌کند، خودداری کرده بود. او هم‌چنین به عمد از افشای این‌که از نظرات چه کسانی حمایت می‌کند پرهیز کرده بود. وزارت دادگستری اعلام کرد که افراسیابی را به همین دلیل متهم شناخته است (سایت وزارت دادگستری آمریکا ۳۰دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12f56082-9a32-4c91-8177-72103267a847"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات