728 x 90

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی: رژیم ایران تا سه ماه دیگر توانایی ساخت ۷بمب هسته‌یی را دارد

اتمی رژیم
اتمی رژیم

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی یکشنبه ۱۴اسفند، در گزارشی نوشت رژیم ایران می‌تواند مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌یی را تنها طی ۱۲روز تولید کند و در طول یک ماه توانایی ساخت بیش از چهار بمب هسته‌یی را خواهد داشت.

مؤسسه علوم و امنیت، در گزارش خود با استناد به اطلاعات ارائه شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران نوشت: رژیم ایران می‌تواند اورانیوم کافی برای تولید در مجموع ۷سلاح هسته‌یی را طی سه ماه غنی‌سازی کند.

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده در رابطه با برنامه هسته‌یی رژیم ایران حاکی از این است که رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به سلاح هسته‌یی نزدیک شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق آخرین گزارش خود اعلام کرد که رژیم ایران احتمالاً در تأسیسات هسته‌یی فردو که یک منطقه نظامی حفر شده در اعماق کوه‌ها است، تا سطح ۸۳.۷درصد اورانیوم غنی‌سازی کرده است.
از طرفی کشف اورانیوم غنی‌سازی شده با سطوح بالا در تأسیسات هسته‌یی فردو بر نگرانی‌های آژانس در مورد احتمال «انجام آزمایش‌های هسته‌یی مخفیانه توسط ایران» را افزایش داده است.

در ادامه گزارش مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی آمده است این احتمال وجود دارد که «ایران بتواند یک انبار سری از سانتریفوژهای پیشرفته ایجاد کند که در آینده آن را در یک تأسیسات مخفی برای غنی‌سازی اورانیوم مستقر کند».
پیش از این نیز واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی نوشته بود: «ایران کاملاً قادر است سانتریفوژ و تجهیزات ساخت سلاح هسته‌یی را به تأسیسات جدید و مخفیانه منتقل کند، تا هر گونه تلاش برای راستی‌آزمایی فعالیت‌هایش در آینده را پیچیده‌تر کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/444ee285-df21-47f9-b763-c9a2a2841d50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات