728 x 90

مؤسسه دریانوردی آمریکا: رژیم ایران به ونزوئلا قایق‌های تندروی موشک‌انداز فرستاد

ناو بندر مکران
ناو بندر مکران

بر اساس تصاویر هوایی که توسط مؤسسه دریانوردی آمریکا که یک اندیشکده امنیتی است به دست آمده ناو-بندرِ مکران آب‌های جنوبی ایران را به سوی آب‌های بین‌المللی ترک کرد. ناو-بندرِ مکران هفت قایق تندرو روی عرشه خود دارد که توسط ماهواره گرفته شده است.


مؤسسه دریانوردی آمریکا روز چهارشنبه ۱۲خرداد نوشت: بر اساس مشاهدات تصاویر ماهواره‌ای، این ناو در سفری دور دنیا به مقصد ونزوئلاست، که با خود قایق‌های تندروی موشک‌انداز و اژدردار که به احتمال زیاد موشکهای قاره‌پیما برای تحویل به دولت ونزوئلا را حمل می‌کند.
این قایق‌های تندرو از خانواده پِی‌کاپ هستند که نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس و دریای عمان از آنها استفاده می‌کند. این قایق‌ها مجهز به اژدر و موشک هستند که پیش‌تر برای آزار و اذیت کشتی‌های آمریکایی در آب‌های خاورمیانه استفاده شده‌اند.
به گفته این مؤسسه دریانوردی آخرین نوع پی‌کاپ ۵۷فوت طول دارد و می‌تواند دو موشک ضدکشتی و دو اژدر ۱۲.۷۵ اینچی حمل کند. این موشکها می‌توانند از نوع کوثر یا نصر باشند، که از روی مدل‌های چینی با برد متوسط حدود ۱۸مایل دریایی کپی‌برداری شده‌اند.
طی روزهای اخیر سه منبع آگاه نهادهای امنیت ملی آمریکا به وبسایت پولیتیکو گفتند که ناوبندرِ مکران به همراه یک ناو دیگر در آبهای شرقی آفریقا به سمت جنوب در حال حرکت هستند و احتمال می‌دهند که مقصد نهایی این ناو‌ها ونزوئلا باشد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سؤالی درباره کشتی‌های رژیم ایران اعزامی به ونزوئلا گفت: طبعاً ما مسئولیتهای خودمان در منطقه تحت مسئولیت فرماندهی جنوب را بسیار جدی می‌گیریم.

آدمیرال فالر فرمانده فرماندهی جنوب گفت: قابلیتهایی در اختیار دارد که به تضمین امنیت این منطقه کمک کند و تعهداتمان در این منطقه از جهان را انجام دهد (العربیه ۱۲خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8412720-2ec0-4e6d-90a2-e30c61406b2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات