728 x 90

مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک IISS: انتقال پهپادهای ایران به حوثی‌ها یک ابزار مهم سیاسی است

نشنال -پهپادهای مورد استفاده در یمن که به نظر میرسد از ایران آمده باشند
نشنال -پهپادهای مورد استفاده در یمن که به نظر میرسد از ایران آمده باشند

سایت نشنال در گزارشی از ارسال پهپادهای رژیم ایران برای حوثیهای یمن نوشت: مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک IISS می‌گوید که انتقال پهپادهای ایران به حوثی‌ها یک ابزار مهم سیاسی است.

نشنال روز ۲۶بهمن نوشت: یک اندیشکده دفاعی برجسته می‌گوید که تکثیر پهپادهای مسلح، چالشهای امنیتی مهمی را ایجاد می‌کند، به‌ویژه در جایی که دولتها، به طور مشخص رژیم ایران، از آن به‌عنوان ابزاری برای سیاست خارجی استفاده می‌کنند.

IISS در بررسی موازنه نظامی خود در سال۲۰۲۲ از نظر امنیت جهانی بر گسترش وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAVs) تأکید کرد.

در این گزارش آمده است که حوثی‌های یمن تحت حمایت رژیم ایران در دهها حمله در سال گذشته «افزایش قابلیت‌های موشکی و سامانه‌های بدون سرنشین» را به نمایش گذاشتند.

جان چیپمن، مدیر کل IISS، گفت که در این سیاست رژیم ایران خطرات فزاینده‌یی برای زیرساختهای غیرنظامی و هم‌چنین اهداف نظامی وجود دارد. او در مورد حوادثی که اخیراً از امارات گزارش‌شده است صحبت می‌کرد.

او در یک مراسم افتتاحیه در لندن گفت: «حملات به امارات متحده عربی که توسط شبه‌نظامیان حوثی یمن علیه تأسیسات نفتی و هوانوردی انجام شد، هم‌چنین نشان می‌دهد که چگونه توزیع این قابلیت‌های پهپادی بین بازیگران غیردولتی، در این مورد برای ایران به‌عنوان یکی از حامیان اصلی حوثی‌ها، می‌تواند ابزار سیاست دولتی باشد».

«رژیم ایران قبلاً پهپادها را به حزب‌الله لبنان و دولت سوریه منتقل کرده است و نیز موشکهای بالستیک و کروز را از جمله به حوثی‌ها منتقل کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/987c2ed0-e9a0-460e-9ec7-e1befb5820ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات