728 x 90

لیندزی گراهام: هر گونه تشدید تنش که منجر به یک رویارویی بزرگ شود باید به‌عنوان حمله‌یی تلقی شود که توسط ایران انجام شده است

لیندزی گراهام
لیندزی گراهام

سناتور لیندزی گراهام، روز پنجشنبه ۱۱مرداد در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به نقش رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش در دخالت‌های منطقه‌یی گفت: «زمان آن فرا رسیده است که به عوام‌فریبی جهانی در مورد حماس، حزب‌الله و ایران پایان دهیم. آنها همه یکسان هستند».
وی در این کنفرانس با اشاره به کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در روز سه‌شنبه و اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در روز چهارشنبه در تهران، آنان را نیروهای نیابتی رژیم ایران نامید و اعلام کرد «من یک قطعنامه قانونی را پیشنهاد می‌کنم به این معنی که قطعنامه‌یی که امروز به سنا ارائه کردم می‌گوید هر گونه تشدید تنش توسط حزب‌الله علیه اسراییل که منجر به یک رویارویی بزرگ شود باید به‌عنوان حمله‌یی تلقی شود که توسط ایران انجام شده است».

سناتور گراهام در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که هر حمله‌یی از جانب حزب‌الله، حمله از جانب ایران است خواهان پاسخگویی به این حملات شد و اضافه کرد «اگر حزب‌الله به اسراییل حمله کند امیدوارم آنها یک پالایشگاه کمتر از آنچه امروز دارند داشته باشند. وقت آن است که به منبع مالی آیت‌الله ضربه زد پالایشگاههای نفت او شریان حیات رژیم او هستند. بدون این پالایشگاهها، آنها نمی‌توانند تروریسم را تأمین مالی کنند. بنابراین من می‌خواهم از این نهاد بخواهم که این قطعنامه را در ماه سپتامبر بررسی کند و ببیند که سنا در این ایده که ایران و حزب‌الله یکسان هستند، در کجا قرار دارد. بدون ایران، حزب‌الله پول ندارد. آنها نه تکنولوژی دارند و نه سلاح که علیه اسراییل جنگ کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bb823cb-a836-46af-839a-06341f10acc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات