728 x 90

لوموند: ایران در شرایط «آرامش قبل از طوفان» است

قیام ایران
قیام ایران

نشریه لوموند فرانسه طی گزارش امروز سه‌شنبه ۹اسفند از شرایط کنونی ایران می‌نویسد، ایران در لحظۀ کنونی آرامش قبل از توفان را سپری می‌کند. مردم بسیار خشمگین هستند. به‌زودی جنبش اعتراضی از سرگرفته خواهد شد و این بار عاصیهای دیگری در نتیجۀ اوضاع وخیم اقتصادی کشور به صف معترضان خواهند پیوست.

لوموند نوشت: یک جامعه‌شناس مقیم ایران نیز که نخواسته نامش فاش شود به گزارشگر لوموند گفته است: اعتراض های جاری در ایران نه شکست‌خورده‌اند نه پایان گرفته‌اند. معترضان سرگرم بازسازی قوای خود و هم‌چنین بازنگری در تجربۀ اعتراض خود هستند. آنان می‌خواهند برای ساماندهی مجدد خود به اشتباهات خویش پی ببرند. این بازنگریها به گفتۀ جامعه‌شناس مقیم ایران در تمام محافل حتا خانواده‌ها در جریان است و عملاً مقاومت را به امری جمعی تبدیل کرده است. به گفتۀ جامعه‌شناس مقیم ایران انفجار اجتماعی بعدی که دور نخواهد بود.

گزارشگر لوموند در ادامه افزوده است که وخامت اوضاع اقتصادی ایران طی هفته‌های گذشته به یکی از عوامل خشم عمومی و اضطراب و نگرانی دائمی نسبت به آینده بدل شده است. یک گرافیست جوان، به نام پگاه، در توصیف وخامت اوضاع اقتصادی بعید ندانسته که شمار بالایی از مردم در اثر گرسنگی حتا جان خود را از دست بدهند. به گفتۀ این جوان: ایران در لحظۀ کنونی آرامش قبل از توفان را سپری می‌کند. مردم بسیار خشمگین هستند. به‌زودی جنبش اعتراضی از سرگرفته خواهد شد و این بار عاصیهای دیگری در نتیجۀ اوضاع وخیم اقتصادی کشور به صف معترضان خواهند پیوست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4c85e4c-0bed-4436-8639-5bb5a2511f58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات