728 x 90

لوموند: افکار عمومی در ایران مسمومیت دانش‌آموزان دختر را انتقام رژیم می‌دانند

مسمومیت دانش آموزان
مسمومیت دانش آموزان

لوموند در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۱۵اسفند نوشت با اشاره به صدها مدرسه‌ای که در ایران هدف حمله با استفاده از گازهای سمی قرار گرفته‌اند، نوشته است که این اقدام از نظر افکار عمومی در ایران انتقام رژیم اسلامی در واکنش به خیزش جوانان پس از قتل مهسا امینی است.

در ادامه لوموند تصریح کرده است که از شنبه گذشته حمله به صدها مدرسۀ دخترانه با استفاده از گازهای سمی شتابی نگران‌کننده یافته است. تنها دیروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه بیش از دویست مدرسۀ ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دخترانه در سراسر ایران هدف این حملات مشکوک قرار گرفته‌اند، در حالی که مسئولان جمهوری اسلامی با گذشت بیش از سه ماه هنوز عاملان این حملات را شناسایی و دستگیر نکرده‌اند. بدتر حتی، به نوشتۀ لوموند، مقامات جمهوری اسلامی به جای عمل کردن، این حملات را به "دشمنان" یا به خود قربانیان، یعنی دختران دانش‌آموز، نسبت می‌دهند به این بهانه که آنان می‌کوشند از این طریق در مدارس بی‌نظمی ایجاد کنند.

هم‌چنین به‌نقل از مادر یکی از دختران قربانی نوشته است: "آنچه روی می‌دهد به سود رژیم است. دیکتاتور [خامنه‌ای] علیه دختران دانش‌آموز خشمگین است و پیش‌تر خواستار تنبیه آنان شده بود." همین منبع سپس افزوده است: هدف رژیم از این اقدام‌ها "ای بسا ترساندن مردم برای کنترل بهتر آنان است"هر چند "این راهبردی کوتاه مدت است و غیرممکن است در درازمدت عمل بکند."

این مسمومیتها از اواخر آبان ماه سال۱۳۹۱ در شهر مذهبی قم آغاز شد و پیش از آن در چندین نقطه از کشور گزارش شد. عاملان این اقدامات که در تهران، رشت (شمال کشور)، مشهد (شمال شرق)، بندرعباس (جنوب) و کرمانشاه (غرب) و غیره رخ داده است هنوز شناسایی نشده‌اند. مقامات رژیم ایران که بر نگرانی و خشم عمومی افزوده‌اند، اقدامی نکرده و در عوض «دشمنان ایران» فرضی را متهم کرده‌اند. آنها حتی دختران جوانی را که قربانی این حملات شده‌اند به بهانه ایجاد بی‌نظمی در مدارس خود مقصر دانسته‌اند. در ماههای اخیر، زنان جوان ایرانی در خط مقدم اعتراضات ضد رژیم قرار داشته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7deb8efa-3649-4f75-b6ce-7b3e5a36c3fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات